رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: ۸ پادگان باید از حریم شهرها خارج شوند/ کار انتقال 2 پادگان در آینده نزدیک انجام خواهد شد

22:53 - 28 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۸۱۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور گفت: حدود ۸ پادگان مشمول قانون فروش و انتقال پادگان ها و سایر اماکن نیروهای مسلح به خارج از حریم شهرها می شوند که کار انتقال دو پادگان در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

خبرگزاری میزان_ حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان در ارتباط تصویری با برنامه گفت و گوی ویژه خبری در خصوص وضعیت خروج پادگان ها از حریم بافت شهری اظهار کرد: پادگان های شیراز، اردبیل، خرم آباد، کرمانشاه، آذربایجان های غربی و شرقی، اهواز و اصفهان مشمول قانون فروش و انتقال پادگان ها و سایر اماکن نیروهای مسلح به خارج از حریم شهرها می شوند.

وی افزود: فرایند کارهای مقدماتی در رابطه با پادگان خرم آباد و پادگان اهواز انجام شده است و در آینده نزدیک، این انتقال انجام خواهد شد و در مورد سایر پادگان های مورد اشاره نیز باید فرآیند مندرج در ماده یک انجام شود که هنوز انجام نشده است اما آن ها هم مشمول این ماده می شوند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور با بیان اینکه اراضی که از پادگان ها در اختیار شهرداری ها و به تبع آن در اختیار مردم قرار می گیرد تاثیر بسزایی در روند شهرسازی خواهد داشت، گفت: متاسفانه امروز در درون شهرها از زمین لازم برخوردار نیستم، وقتی که این توافقات انجام و زمین هایی که در مرکز شهرها قرار دارند آزاد می شوند و بر اساس توافقات یا فروش بر اساس مزایده در اختیار مردم قرار می گیرند می تواند بسیاری از مشکلات شهری را مرتفع سازد و آن قسمتی هم که در اختیار شهرداری قرار می گیرد می تواند فضای سبز شهرها را پوشش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در رابطه با نحوه برخورد با نهادهایی که نسبت به اجرای این قانون همکاری لازم را نداشته باشند نیز اظهار کرد: سعی بر این است همین ابتکاری که رئیس قوه قضاییه در خصوص اراضی مشهد به کار بردند که جای تقدیر دارد، استمرار یابد.

وی یادآور شد: در بهمن ماه سال 1400، ریاست قوه قضاییه به بنده دستور داد که حکمیت این امر را بر عهده بگیرم و چندین بار هم در مراحل و مقاطع مختلف تاکید کرد که کار سریع انجام شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور با تاکید بر اینکه با حکمیت می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد، اظهار کرد: ما به عنوان سازمان قضایی نیروهای مسلح بر اساس اصل 172 قانون اساسی به جرایم رسیدگی می کنیم یعنی اگر کسی یا نیرویی بخواهد از قدرت خود سوءاستفاده کند ما به آن جرم رسیدگی می کنیم اما با ابتکار عملی که رئیس قوه به خرج داد کار به خوبی پیشرفت و توانستیم توافقاتی را ایجاد کنیم که نتیجه برای همه خصوصا برای مردم شریف مشهد مقدس اعم از مجاوران و زائران سودمند بود.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان افزود: امیدواریم در آینده، همین روند ادامه پیدا کند یعنی اگر چنانچه توافق و یا فروشی حاصل نشد ما بتوانیم حکمیت را داشته باشیم و از این راه هم مشکلات نیروهای مسلح و هم مشکلات مربوط به مردم را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *