3 محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم در چهارمحال و بختیاری به زندگی بازگشتند

13:57 - 28 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۷۴۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری از رهایی 3 محکوم به قصاص خبر داد.

احمدرضا بهرامی در گفت‌وگو با میزان گفت: با پیگیری های دادستانی شهرستان لردگان معتمدان و ریش سفیدان و همچنین برگزاری بیش از 20 جلسه صلح و سازش بین اصحاب پرونده ؛ 3 محکوم به قصاص که به اتهام نزاع دسته جمعی و قتل به قصاص محکوم شده بودند از سوی اولیای دم مورد عفو و بخشش قرار گرفتند و به زندگی بازگشتند.

بهرامی اظهار کرد : در سال 1394طی یک درگیری، فردی در شهرک فجر شهرستان لردگان جان خود را از دست داد و همچنین در جریان یک اختلاف ملکی و منازعه دسته جمعی در سال 95 در بخش ناغان 2 نفر کشته شدند که بلافاصله پرونده های مورد نظر دراین خصوص در دستگاه قضایی تشکیل شد.

وی افزود: با دستگیری متهمان و روشن شدن ابعاد پرونده، متهم با رأی دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که با تلاش و پیگیری های دادستانی شهرستان لردگان معتمدان و ریش سفیدان رئیس زندان لردگان ، خانواده اولیای دم با اعلام رضایت از حق قانونی و شرعی خود برای قصاص محکوم علیه گذشتند.

رئیس کل دادگستری چهارمحل و بختیاری گفت: خداوند در آیه ۱۷۸ از سوره بقره عفو وگذشت به ویژه در حال قدرت بر انتقام ومجازات را می ستاید و بر کسانی که در حال قدرت و توان از حق خویش می گذرند و با بزرگواری چشم بر مجازات می بندند آفرین می فرستد و آن را بعنوان امری معروف و هنجاری پسندیده و نیکو مورد تشویق قرار می دهد. لذا باید بیش از پیش به این سنت حسنه پرداخته شود .

انتهای پیام/


برچسب ها: قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *