هاشم‌کندی: پرداخت دیه یکی از 10 شاهکار فدراسیون قبلی دوچرخه‌سواری است/ اتحادیه جهانی به ما اعتماد ندارد

8:45 - 29 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۷۳۹۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت:

رسول هاشم‌کندی در گفت‌وگو با میزان، درباره محکومیت فدراسیون دوچرخه‌سواری به پرداخت مبلغ 32 میلیون تومان به رکابزن آسیب دیده در مسابقات بین‌المللی کوهستان که خرداد سال ۹۸ برگزار شده بود، اظهار داشت: شکایت این رکابزن مربوط به مسابقات سال 1398 بوده که به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شده بود که طبق این شکایت و در حالی که فرد آسیب دیده بیمه ورزشی داشته، فدراسیون دوچرخه‌سواری به پرداخت مابقی هزینه‌های این رکابزن محکوم شده است. واقعا موضوع عجیبی است که برای بررسی بیشتر به بخش حقوقی فدراسیون ارجاع داده‌ایم که ببینیم اصل ماجرا چیست. در حال حاضر که پیگیر این پرونده هستیم، رأی دادگاه علیه فدراسیون صادر شده و محکوم به پرداخت هستیم.

وی با انتقاد از عملکرد مدیریت قبلی فدراسیون افزود: واقعا عجیب است که چرا باید فدراسیون دوچرخه‌سواری به پرداخت این هزینه محکوم شود. با بررسی و پیگیری بیشتر این پرونده مشخص شد اصل مبلغ محکومیت حدود 80 میلیون تومان بوده که اکنون 32 میلیون تومان باقی مانده است. این هم یکی دیگر از 10 شاهکار فدراسیون قبلی به ریاست خسرو قمری و دوستانش از جمله علی احمدی است.

سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد تأخیر پیش آمده در روند تایید اساسنامه از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، تصریح کرد: پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌ها از سوی فدراسیون اخیراً نامه‌ای از اتحادیه جهانی ارسال شد که در آن اعلام شده بود هنوز اتحادیه جهانی نسبت به رفتار فدراسیون ایران اعتماد کامل پیدا نکرده است. دلیل این عدم اعتماد هم به مسائلی از جمله طرح سلامت برمی‌‌گردد. حتی اتحادیه جهانی اعلام کرده در زمان ریاست قمری یکی از رکابزنان دوپینگی به عنوان سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری انتخاب شده است، اما گویا در آن زمان با جابجایی اسناد و مدارک به اتحادیه جهانی دروغ گفته شده است.

هاشم‌کندی در پایان گفت: این هم یکی دیگر از مشکلاتی است که از فدراسیون قبلی به ارث رسیده است. حتی رایزنی‌های کمیته ملی المپیک هم کارساز نبوده و باید بتوانیم در ماه‌های آینده اعتماد UCI را جلب کنیم تا روند تایید اساسنامه به خوبی پیش رود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *