ارائه بیش از 13 هزار مشاوره حقوقی رایگان به مراجعان از سوی مسئولان قضایی سیستان و بلوچستان

11:36 - 14 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۷۱۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت در سال گذشته بیش از 13 هزار مورد خدمات مشاوره حقوقی رایگان به مراجعان ارائه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا درگفت‌وگو با میزان در مورد ملاقات های مردمی صورت گرفته در استان سیستان و بلوچستان در یکسال گذشته، گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع دیدارهای مردمی به صورت چهره به چهره انجام می‎شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دیدارهای مردمی روزهای سه شنبه هر هفته برگزار شده و در سال گذشته به درخواست بیش از هزار و ۵۰۰ مراجعه کننده رسیدگی شده است، بیان کرد: به طور کلی در یکسال گذشته به درخواست بیش از 6 هزار و 470 مراجعه کننده توسط دادستان‎های حوزه قضایی، معاونان قضایی، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب و رئیس شورای حل اختلاف استان رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته 13 هزار و 641 مورد خدمات مشاوره حقوقی رایگان در مساجد، میعادگاه‌های نماز جمعه و دفاتر تسهیلگری در استان به مراجعان ارائه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا تصریح کرد: درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، رسیدگی مجدد به پرونده‌هایی که رای آن‌ها قطعی شده و درخواست مرخصی، عفو و آزادی مشروط برای زندانیان اهم درخواست‌های مطرح شده از سوی مراجعان در ملاقات‎های مردمی استان سیستان و بلوچستان بوده است.

واحد ملاقات مردمی دادگستری استان سیستان و بلوچستان در طول هفته به پاسخگویی و دریافت مکاتبات و درخواست‌های مراجعان می‌پردازد؛ همچنین این واحد با تعیین وقت و دعوت از مراجعان به‌ صورت ارسال پیامک نشست‌های دیدار مردمی را به‌ صورت هفتگی و در جهت پاسخگویی به مراجعان برگزار می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ملاقات مردمی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *