رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

38 درصد پروندهای دادگستری سیستان و بلوچستان در یک سال گذشته به سازش ختم شد

13:04 - 06 تير 1401
کد خبر: ۴۳۱۷۰۴۳
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت:از سال گذشته تا کنون 236 زندانی با کمک شوراهای حل اختلاف استان آزاد شده اند .

حجت الاسلام مصطفوی نیا در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: مجموع پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف استان از سال گذشته، ۵۱ هزار و ۳۳۹ فقره پرونده بوده است که از این تعداد ۳۳ هزار و 410 فقره پرونده حقوقی و ۱۷ هزار و ۹۲۹ فقره پرونده کیفری بوده است.

وی افزود: از کل مجموع پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف تا کنون ،۵۲ هزار و ۳۵۴ فقره پرونده مختومه شده است.

وی گفت: مجموع پرونده های قابل صلح امسال تا کنون ۳۲هزار و ۲۲۷ فقره پرونده بوده که از این میزان ۱۲ هزار و ۱۱۹ فقره پرونده مصالحه شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد پرونده ها به سازش رسیده است.

مصطفوی نیا در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های اعضای شوراهای حل اختلاف بیان کرد: فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف صلح و سازش در میان مردم است که اعضای شورای حل اختلاف در این مسیر اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت:از سال گذشته تا کنون 236 زندانی با کمک شوراهای حل اختلاف استان آزاد شده اند .

وی ادامه داد :درسال ۱۴۰۰ شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان که در زندان ها مستقر هستند عملکرد مطلوبی داشته به طوری که از تعداد ۷۰۸ فقره پرونده مختومه ۵۵۴ فقره پرونده به صلح و سازش ختم شده و ۲۳۶ نفر زندانی آزاد شده اند.

مصطفوی نیا افزود:از سال گذشته 722 فقره پرونده به شعب سازشی زندان های استان سیستان و بلوچستان وارد شده که از این تعداد 554 فقره پرونده به سازش رسیده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *