خیرخواه: 2-3 ژیمناست شانس المپیکی شدن دارند/ می‌توانستیم 3 مدال در آسیا بگیریم

11:21 - 28 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۶۹۸۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: در رشته ژیمناستیک اولین اشتباه، آخرین اشتباه است و امکان جبران وجود ندارد.

خبرگزاری میزان - محمدرضا خیرخواه، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک درباره عملکرد نمایندگان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین ناکامی کیخا در کسب مدال صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*با وجود اینکه هنوز تکلیف ریاست فدراسیون مشخص نشده، اما بچه‌های ما در این مسابقات خوب ظاهر شدند. به دلیل عدم حضور در مسابقات به مدت یک سال و نیم، اردوی 45 روزه‌ای داشتیم تا در مسابقات قطر شرکت کنیم. همین عدم شرکت در مسابقات باعث شد تا بچه‌ها کمی استرس داشته باشند. ما می‌توانستیم 3 مدال بگیریم که نشد.

*کیخا یک سقوط داشت که البته این اتفاق برای ورزشکاران المپیکی هم پیش می‌آید همان طور که نفر دوم المپیک سقوط داشت. در رشته ژیمناستیک اولین اشتباه، آخرین اشتباه است و امکان جبران وجود ندارد. الفتی هم بر اثر یک اتفاق نتوانست راهی فینال شود در غیر این صورت قطعا مدال می‌گرفت.

*این احتمال وجود دارد که در مسابقات جهانی 2 نماینده داشته باشیم. 5 تیم اول مستقیم راهی جام جهانی می‌شوند بقیه نفرات هم از 6 وسیله مشخص می‌شود، هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده است. 5 سال است که قهرمانی‌ها ما ادامه دارد، برخی می‌گفتند این افتخارات شانسی بوده اما بچه‌های ما همیشه سرافراز به کشور برگشته‌اند. ما حالا در آسیا جا افتاده‌ایم و اگر انتخابات فدراسیون هم برگزار شود این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت. 

*در خصوص حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی و نفرات اعزامی هنوز تصمیم‌گیری نکرده‌ایم. البته حضور در مسابقات قهرمانی آسیا دست ما را باز کرده اما انتخاب سخت است. باید ببینیم در نهایت کادر فنی چه تصمیمی می‌گیرد.

*باید در تمامی مسابقات جهانی و تک وسیله شرکت کنیم. 2-3 ورزشکار شانس المپیکی شدن دارند حالا اگر من ماندم سعی می‌کنم برای المپیک پاریس حتما یکی دو المپیکی را داشته باشیم. بچه‌های ما روند رو به رشدی دارند از وزارت ورزش خواهش می‌کنم انتخابات فدراسیون را برگزار کند تا تصمیم‌گیری‌ها هم ثابت شود. بچه‌های ما با این امکانات کم شاهکار می‌کنند و اکثر تیم‌ها به ما تبریک می‌گویند. برایشان جای تعجب دارد با این امکانات چطور به مدال می‌رسیم چون ما حتی یک وسیله استاندارد نداریم و همه وسایل فرسوده شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *