353 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان قزوین در یک سال گذشته آزادسازی شد

8:44 - 18 تير 1401
کد خبر: ۴۳۱۶۶۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین، گفت: در نتیجه ورود و پیگیری‌های دادگستری کل و دادستانی استان قزوین از تیرماه سال 1400 تاکنون از 353 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان رفع تصرف شده و 135 هکتار از اراضی زراعی و کشاورزی استان نیز به وضع سابق اعاده شده است.

علی شعبانی در گفت‌وگو با میزان، در تشریح اقدامات دادگستری کل استان قزوین در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال از تیر ماه سال گذشته تاکنون، اظهار کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال استان قزوین از تیرماه سال گذشته تاکنون 8 جلسه تشکیل داده که خروجی  این جلسات 80 مصوبه بوده است.

وی افزود: در نتیجه ورود و پیگیری‌های دادگستری کل  و دادستانی استان قزوین 353 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان از تیرماه سال 1400 تاکنون آزادسازی و رفع تصرف شده است.

شعبانی با اشاره به لزوم رفع تصرف و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیز، گفت: در همین راستا از تیرماه سال گذشته تاکنون 135 هکتار ازاراضی زراعی و کشاورزی استان قزوین با همت دادگستری استان اعاده به وضع سابق شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، همچنین «شناسایی 2 هزار و 260 مورد تغییر کاربری ، اعاده به وضع سابق حدود 147 هکتار در راستای (تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی) و پلمب و مسلوب‌المنفعه شدن تعداد 155 حلقه چاه غیرمجاز» را از سایر اقدامات دادگستری کل استان قزوین در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال از تیر ماه سال گذشته تاکنون برشمرد.

وی  در خصوص آزادسازی اراضی ملی از تصرفات و تعرضات نیز، عنوان کرد: در سال گذشته با اقدامات به موقع و اجرای قاطعانه احکام قضایی؛ 4 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان قزوین رفع تصرف و آزادسازی شد و بدون شک این موضوع در سال جاری نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *