رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حضور رئیس‌جمهور در محل اجرای پروژه راه‌آهن شهری ورامین/ آیت‌الله رئیسی از مجتمع ۹۸۰ واحدی سبحان قرچک بازدید کرد

8:58 - 28 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۶۵۸۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور از مجتمع ۹۸۰ واحدی سبحان واقع در قرچک ورامین بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه به منظور انجام بخش دیگری از سفر دولت مردمی به استان تهران، به شهرستان ورامین سفر کرد و در اولین بخش از بازدیدهای میدانی خود، از مجتمع مسکونی ۹۸۰ واحدی سبحان در شهر قرچک دیدن کرد.

رئیس جمهور در این بازدید میدانی از بخش‌هایی از این مجتمع مسکونی دیدن کرد و با توضیحات وزیر راه و شهرسازی و استاندار تهران در جریان مشکلات پیش‌روی بهره‌برداری از آن قرار گرفت.

احداث مجتمع مسکونی سبحان قرچک در سال ۱۳۸۴ از سوی بخش خصوصی آغاز شد، اما با وجود تکمیل تقریبی مجتمع به دلیل عدم توانایی بازپرداخت دیون از سوی مجری پروژه، در ازای مطالبات، توسط صندوق اعتباری توسعه مصادره می‌شود.

پس از ورشکستگی صندوق اعتباری توسعه نیز این مجموعه در ازای بدهی‌های این صندوق به بانک مرکزی واگذار می‌شود.

قرار است در جلسه امروز شورای اداری شهرستان ورامین در راستای نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سفرهای استانی دولت مردمی، درباره تعیین تکلیف و بهره‌برداری از این مجتمع تصمیم‌گیری شود.

حضور آیت‌الله‌رئیسی در محل اجرای پروژه راه‌آهن شهری ورامین

آیت‌الله رئیسی در ادامه بازدیدهای میدانی خود از پروژه راه‌آهن شهری ورامین و پل قاسم‌آباد که عملیات اجرایی آن به دلیل عدم تخصیص منابع از ۹ سال پیش متوقف شده است، دیدن کرد.

اجرای پروژه راه‌آهن شهری ورامین از سال ۸۸ آغاز شده و پل قاسم‌آباد نیز قرار بود به منظور تسهیل تردد و رفع تقاطع راه‌آهن با این جاده احداث شود.

آیت‌الله رئیسی از بیمارستان نیمه ساخته ۹۶ تختخوابی پیشوا دیدن کرد

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان تهران به شهرستان ورامین سفر کرده است، از پروژه نیمه‌تمام بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیشوا دیدن کرد.

عملیات اجرایی این واحد درمانی به منظور تحت پوشش قرار دادن جمعیت ۱۵۰ هزار نفری شهر پیشوا، از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و تاکنون تنها کمتر از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


رئیس جمهور در جریان بازدید خود با تأکید بر ضرورت تکمیل هر چه سریع‌تر این بیمارستان و بهره‌مندی مردم منطقه از خدمات آن اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالا و وضعیت منطقه، تأخیر ۱۲ ساله در احداث این پروژه خدماتی به هیچ وجه قابل پذیرش و توجیه نیست و باید به سرعت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

آیت‌الله رئیسی از مسئولان دانشگاه شهید بهشتی به عنوان متولی اجرای پروژه، وزارت بهداشت و استانداری تهران خواست که با پیگیری جدی مسائل و مجوزهای اداری و نیز تامین منابع تسهیلات لازم این بیمارستان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل و به بهره‌برداری برسانند.

حضور آیت‌الله رئیسی در مجتمع مسکونی نیمه‌تمام آژینه پیشوا

آیت‌الله رئیسی در ادامه بازدیدهای میدانی خود در سفر به شهرستان ورامین از مجتمع مسکونی نیمه‌تمام آژینه در حاشیه شهر پیشوا، دیدن کرد.


رئیس جمهور در جریان بازدید خود، با مردمی که در بخش واحدهای تکمیل شده این مجتمع ساکن هستند دیدار و در ضمن گفتگو با ایشان از مشکلات و درخواست‌های آنان مطلع شد.


آیت‌الله رئیسی با اشاره به درد و دل‌های ساکنین به خصوص درباره عدم بهره‌مندی از خدمات شهری در این مجتمع اظهار داشت: امیدواریم با توجه به مصوبات این سفر ارائه خدمات شهری به ساکنین بخش تکمیل شده این مجتمع هر چه سریع‌تر آغاز شده و تا پایان سال جاری تمام خدمات شهری برای تسهیل زندگی مردم تأمین شود.


مجتمع آژینه با ظرفیت احداث ۱۲۳۲ واحد آغاز شد که ۸۳۲ واحد آن تکمیل و تحویل متقاضیان شده، اما ۴۰۰ واحد آن همچنان ناتمام مانده است.


آیت‌الله رئیسی حرم مطهر امامزاده موسی بن جعفر(ع) را زیارت کرد

رئیس جمهور در جریان سفر دولت مردمی به شهرستان ورامین حرم مطهر امامزاده جعفر بن موسی‌الکاظم را زیارت کرد.

سفر آیت‌الله رئیسی در حالی به شهرستان ورامین انجام شده که رئیس جمهور 5 خرداد سال جاری در جلسه شورای اداری استان تهران با تأکید بر اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام تهران از اولویت‌های دولت است گفت: ایجاد اشتغال در کنار ساخت مسکن یکی از برنامه‌های محوری دولت مردمی است.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان تهران تاکید و تصریح کرد: بنده در مدت حدودا ۹ ماهه سپری شده، در دولت و در سفرهای که به استان‌های مختلف داشتم، کلنگ آغاز هیچ طرحی را بر زمین نزدم و اساساً تمام توجه خود را بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام متمرکز کرده‌ایم.


آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه معطلی طولانی‌مدت پروژه‌های عمرانی به طور طبیعی باعث نارضایتی مردم خواهد شد، خاطر نشان کرد: برای ما مهم نیست که هر کدام از این پروژه‌ها در زمان کدام دولت آغاز شده و تکمیل آن به نام چه کسی ثبت می‌شود؛ ما به میدان آمده‌ایم تا گره از کار مردم باز کنیم و باور داریم که اگر اخلاص داشته باشیم، خدا به تلاش ما برکت می‌دهد.


رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی در استان تهران با همکاری شهرداری از دغدغه‌های جدی دولت است، گفت: آلودگی هوای تهران نیز یکی دیگر از نگرانی‌های جدی دولت است که به دنبال رفع ریشه‌های آن هستیم و بنده برای برطرف کردن منشأ خارجی این آلودگی‌ها نیز به وزیر امور خارجه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مأموریت دادم که با کشورهای همسایه در این زمینه مذاکره کنند.

بیشتر بخوانید:

بازدید آیت‌الله رئیسی از شرکت دانش‌بنیان صنایع هواپیماسازی ایران (هسا)  

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *