دادستان خوزستان: امنیت و نظم در جامعه خط قرمز دستگاه قضایی است

21:36 - 27 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۶۴۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: دستگاه قضایی با مخلان نظم ، آسایش و امنیت مردم بدون هیچ اغماضی برخورد قاطعی می کند و اشد مجازات را برای آنان در نظر می گیرد.

خبرگزاری میزان -صادق جعفری چگنی در همایش فصلی دادستان های عمومی و انقلاب سراسر استان اظهار کرد: امنیت لازمه توسعه پیشرفت و پویایی هر جامعه است بنابراین دستگاه قضایی با کسانی که امنیت مردم و نظم عمومی را بر هم بزنند قاطعانه و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد.

*ی نقش دادستان ها در حفظ امنیت ، حقوق عامه و حمایت از تولید را بسیار اثرگذار دانست و افزود: صیانت از حقوق مردم در تمامی بخش ها باید به طور جدی پیگیری و نباید اجازه داد احدی متعرض حقوق مردم شود.

جعفری چگنی با تأکید بر لزوم نقش آفرینی دادستان ها در مبارزه با فساد اقتصادی گفت: فساد از موانع تولید و اشتغال است و بدون توجه به مبارزه با فساد، رونق تولید و رفع مشکلات اقتصادی تحقق نمی یابد و دادستان ها در حفظ حقوق عامه در زمینه رفع موانع اشتغال و تولید تلاش های مضاعفی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان بر تعیین تکلیف پرونده های معوقه و مسن در دادسراهای استان تاکید کرد و اظهار کرد : در راستای سیاست ها و اهداف دستگاه قضایی و در جهت کاهش موجودی پرونده ها ، با رعایت کیفیت و دقت در رسیدگی ، باید در اسرع وقت پرونده های معوقه و مسن در دادسراها تعیین تکلیف شوند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بسیار مطلوب شورای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده ها به دادسراهای استان بیان داشت: در پرونده های دادسرا که می شود آنها را با صلح و سازش حل و فصل کرد و همچنین پرونده های تصادفات بجز موارد خاص می توان با نظارت از ظرفیت بسیار خوب و مطلوب شورای حل اختلاف به نحوه احسن استفاده کرد که این کار باعث می شود کاهش چشمگیر و اثرگذاری در پرونده های وارده به دادسراهای سطح استان صورت گیرد.

در این همایش یکی از مدیران امنیتی استان خوزستان در خصوص مسائل امنیتی استان توضیحاتی ارائه دادند و همچنین حجاریان مسئول نظارت بر دادسراها ، مرادی مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری استان ، حجت الاسلام امانت بهبهانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  و تعدادی از دادستان های عمومی و انقلاب شهرستان ها، به بیان آمار عملکرد ، دیدگاه ها ، پیشنهادات و دغدغه ها در بخش حوزه های کاری خود پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *