122 زندانی استان گلستان با استفاده از پابندالکترونیک آزاد شدند

15:58 - 07 تير 1401
کد خبر: ۴۳۱۶۰۲۸
رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون برای پنج هزار و 658 محکوم در استان پرداخت جزای نقدی به عنوان مجازات جایگزین حبس در نظرگرفته شده است، گفت: 122 محکوم نیز تحت نظارت سامانه الكترونيكی قرار گرفته‌اند.

حیدر آسیابی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اقدامات دادگستری گلستان در اعمال مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماعی و عام المنفعه از تیرماه سال گذشته تاکنون اظهار کرد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از جمله اقداماتی است که مورد تاکید رئیس قوه قضاییه و سایر مسئولان قضایی کشور است که توجه به این مهم در دستورکار قضات استان گلستان نیز قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه مواد ۶۴ تا ۸۷ قانون مجازات اسلامی به تمامی قوانین مربوط به مجازات‌های جایگزین حبس اشاره کرده است، افزود: از سال گذشته تاکنون برای 5 هزار و 658 محکوم در استان گلستان پرداخت جزای نقدی در نظر گرفته شده است و 122 نفر محکوم استان با استفاده از پابند الکترونیک آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان یادآور شد: برای 77 نفر از محکومان نیز الزام به خدمات عمومی رايگان، برای 33 نفر دوره مراقبتی، برای 21 نفر جزای نقدی روزانه و برای 2 نفر نیز محروميت از حقوق اجتماعی به عنوان مجازات‌های جایگزین حبس در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *