استقرار جوی پایدار در بیشتر نقاط کشور

11:17 - 27 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۵۸۲۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
کارشناس سازمان هواشناسی کشور از جوی پایدار در بیشتر نقاط کشور طی روز جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری راه و شهرسازی، امین‌حسین نقشینه، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز جمعه ۲۷ خردادماه و نیز ساعات و روزهای آتی، گفت: در پنج روز آینده برای بیشتر نقاط کشورمان جوی پایدار حاکم خواهد بود. امروز در نقاطی از استان خراسان شمالی، ارتفاعات شمالی استان خراسان رضوی و ارتفاعات جنوبی استان سیستان و بلوچستان، رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: فردا دوشنبه روی ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در ارتفاعات شمال شرق استان هرمزگان هم این شرایط بارش پراکنده و احتمال رعد و برق وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: دوشنبه با عبور موجی از تراز میانی جو در برخی مناطق از استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق، شرق و ارتفاعات البرز به ویژه در ساعات بعد از ظهر، رشد ابر و بارش پراکنده را پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه‌شنبه برای ارتفاعات البرز، بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب شرق، رگبار پراکنده خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: امروز با توجه به افزایش سرعت وزش باد در نوار مرزی در غرب کشورمان، نفوذ پدیده گرد و غبار را به استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان انتظار داریم.

نقشینه گفت: تا یکشنبه در مناطقی از شمال شرق، شرق و به ویژه منطقه زابل، جنوب شرق و دامنه‌های البرز شرقی، پیش‌بینی افزیش سرعت وزش باد را کرده‌ایم که می‌تواند روی مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا شود. دوشنبه این شرایط در بیشتر نقاط کشورمان وجود خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز در خلیج فارس و تا روز یکشنبه شرق دریای عمان، وضعیت آب‌ها را مواج و متلاطم پپیش‌بینی کرد.

وی برای تهران هم طی پنج روز آینده آسمانی صاف و آفتابی را پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای امروز ۳۵، فردا ۳۶ و پس‌فردا ۳۷ درجه خواهد بود. کمینه دمای امروز هم ۲۲ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *