رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تعدادی دیگر از "سیاستمداران بزرگ پاکستانی" مجوز حضور در انتخابات را دریافت کردند

18:02 - 08 تير 1397
کد خبر: ۴۳۱۵۶۶
پس از کش و قوس‌های فراوان کمیته نظارت بر انتخابات پاکستان صلاحیت نخست وزیر سابق را برای شرکت در انتخابات تائید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل  به نقل از جیو تی وی، برخی سیاستمداران بزرگ پاکستانی که پیش از این صلاحیتشان برای حضور در انتخابات تائید نشده بود موفق شدند مجوز لازم برای حضور در انتخابات را به دست آورند.

شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان که علیه او شکایتی وجود داشت و مانع تائید صلاحیتش شده بود توانست در دادگاه از خود دفاع کرده و مجوز حضور در انتخابات را به دست آورد.

عباسی با اشاره به خدماتی که در طول دوران نمایندگی خود در پارلمان برای مردم منطقه خود انجام داده بود اعلام کرد: توطئه رد صلاحیت شدن من برای زیر سوال بردن خدمات حزب نواز است.

علاوه بر این «عایشه گلالئی» عضو جدا شده حزب تحریک انصاف و مهتاب عباسی نیز مجوز حضور انتخابات را به دست آوردند.

گفتنی است دادگاه عالی لاهور به بررسی شکایت علیه «خواجه آصف» وزیر خارجه سابق پاکستان پرداخت و او را نیز برای حضور در انتخابات تائید صلاحیت کرد.

علیه این سیاستمدار برجسته پاکستانی نیز شکایتی وجود داشت که در آن به فساد اقتصادی وی اشاره شده و از دادگاه خواسته شده بود که وی رد صلاحیت شود ولی قضات دادگاه با بررسی شکایت مستندات آن را ناکافی دانسته و به وی اجازه شرکت درانتخابات را دادند.

از سوی دیگر «فردوس عاشق اعوان» سیاستمدار برجسته حزب تحریک انصاف که از حزب مردم جدا شده بود نیز توانست مجوز حضور در انتخابات را به دست آورد.

شکایتی که علیه او وجود داشت این بود که در فرم ثبت نام خود در مورد ازدواج و فرزندانش اطلاعات لازم را ارائه نکرده بود.

در انتخابات پیش رو و برای جلوگیری از بروز تقلب کمیته نظارت بر انتخابات پاکستان حداکثر تلاش خود را برای سخت گیری در خصوص تائید صلاحیت نامزدها به کار گرفته است.

انتخابات پاکستان در تاریخ 3 مرداد ماه برگزار خواهد شد و تکلیف دولت آینده این کشور به مدت 5سال مشخص می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *