رئیس کل دادگستری قزوین: دستگاه‌های استان در تحقق اصل پیشگیری باید مشارکت جدی‌تری داشته باشند

21:21 - 26 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۵۴۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه‌های قزوین در پیشگیری از وقوع جرم باید مشارکت جدی‌تری داشته باشند تا شاهد کاهش جرایم و افزایش رضایمندی شهروندان باشیم.

خبرگزاری میزان _ علی شعبانی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: وقوع جرم، آسیب ها و خسارت های مختلفی را برای جامعه در پی دارد و دعاوی قضایی نیز همین طور است، به همین دلیل بر اصل پیشگیری از وقوع جرم تاکید شده و سایر دستگاه ها نیز در این زمینه وظیفه دارند.

وی افزود: اگر این وظایف به خوبی انجام شود دیگر کشف جرم و مجرم ضرورتی پیدا نمی کند و وظایف بعدی برای دستگاه ها ایجاد نمی شود.

 رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: پیشگیری بهتر از درمان است چون در صورت ابتلاء به بیماری، خسارت ها بیشتر می شود و حتی منجر به فوت بیمار خواهد شد و هزینه ها و مشکلات زیادی را به بار می آورد و در امور اخلاقی نیز گناه نکردن آسانتر از توبه است.

وی در ادامه تصریح کرد: در پیشگیری از وقوف جرم می طلبد تمامی مدیران و دستگاه ها که تا به امروز پای کار بوده اند مشارکت جدی تری را داشته باشند، زیرا اگر جامعه را بررسی کنیم نمی توان نمره عالی را به خود در این زمینه بدهیم و باید مشارکت و هم افزایی را بالا ببریم تا سطح وقوع جرایم و دعاوی را کاهش دهیم و ارتقای رضایتمندی مردم را شاهد باشیم.

شعبانی اظهار کرد: در دستور العمل پیشگیری از سرقت که فراوانی آن در استان قزوین زیاد است و مصوبه شورای امنیت کشور می باشد، برای ۲۷ دستگاه و نهاد اجرایی تکالیفی شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: مقابله با جرایمی مانند سرقت از وظایف ذاتی دستگاه قضایی است ولی دستگاه های دیگر نیز این تکلیف را به دوش دارند و از ۱۰ مورد وظیفه مشخص شده، هشت وظیفه مربوط به مدیران است و باید پای کار باشند تا پیشگیری از وقوع جرم را در سطح اعلای خود اجرا کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین همچنین تاکید کرد: ظرفیت برای پیشگیری و کاهش جرایم در استان قزوین وجود دارد و باید اهتمام و هم افزایی و تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشیم تا سطح امنیت را ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *