شرکت خمیر مایه ناغان به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی با حکم دادگستری چهارمحال و بختیاری تعطیل شد

11:21 - 26 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۴۵۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری از قطعیت دادنامه تعطیلی شرکت خمیرمایه ناغان در شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان خبر داد.

خبرگزاری میزان- بهرامی بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری اقدام به شکایت در خصوص شرکت خمیرمایه ناغان کرد که نهایتاً با قطعیت در دادگاه شعبه دوم تجدید نظر استان حکم به محکومیت شرکت موصوف به ممنوعیت دائم از تمام فعالیت‌های شغلی و تولیدی منتهی به آلودگی رودخانه و آلودگی خاک و آب‌های زیرزمینی و انتشار بوی نامطبوع داده شد.

بهرامی خاطرنشان کرد: چند سالی است که شرکت خمیر مایه ناغان با تخلیه پساب آلوده معضل جدی برای محیط زیست منطقه ایجاد کرده که در راستای رفع مشکل آلودگی، جلسات متعددی در استان با حضور مسوولان مربوطه برگزار و مقرر شد تا اقدامات لازم جهت رفع آلودگی با تجهیز کارخانه به دستگاه های تصفیه فاضلاب و پسماند صورت پذیرد که متاسفانه علیرغم فرصت چندین باره مشکل از سوی مسوولان شرکت به بهانه‌های مختلف حل نشد. در نهایت پس از شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان در دادگاه بخش ناغان از توابع شهرستان کیار موضوع مطروحه بررسی و حکم به تعطیلی کارخانه داده شد. پس از اعتراض شرکت خمیرمایه ناغان به رای دادگاه مجدداً در شعبه دوم دادگاه تجدید نظر استان بررسی و حکم صادره تایید شد.

وی اذعان کرد: متاسفانه عدم رعایت استانداردهای مناسب در بخش تولید باعث آلوده شدن محیط زیست و از بین رفتن منابع آبی و کشاورزی و به وجود آمدن معضلات عدیده در این خصوص می‌شود. دستگاه قضایی استان همواره چنین مشکلاتی را بررسی کرده و با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر پاسداشت و نگهداری از محیط زیست از هرگونه تعرض و آسیب به محیط زیست و آلودگی های ناشی از کارخانجات غیر استاندارد سعی در صیانت و پاسداری از آب و خاک این سرزمین دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *