رئیس کل دادگستری گلستان: حداکثر تا یک ماه آینده سرمایه‌گذار جدید پتروشیمی گلستان در استان مستقر و کار را آغاز می‌کند

10:49 - 26 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۴۵۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: حداکثر تا یک ماه آینده سرمایه گذار جدید پتروشیمی گلستان در استان مستقر و کار را آغاز می کند و تا زمانی که این شرکت احیا شود دستگاه قضایی در کنار سرمایه گذار جدید است.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی در جلسه تعیین تکلیف نهایی پتروشیمی گلستان که در دادگستری کل استان با حضور استاندار گلستان و هیات شرکت صنایع پتروشیمی ایران تشکیل شد، گفت: موضوع احیای شرکت پتروشیمی گلستان با دستور رئیس قوه قضاییه در سفر استانی کلید خورد.

وی افزود: با اختیارات قضایی تفویض شده برای احیای شرکت پتروشیمی گلستان، دادگستری استان با تلاش مستمر و با همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه استاندار گلستان در صدد رفع موانع حقوقی وقضایی مربوط به ورود سرمایه‌گذار جدید است و هیئت مدیره فعلی با توجه به دستور قضایی، ضمن همکاری لازم با سرمایه گذار جدید، هیچ‌گونه مانع تراشی در امر سرمایه گذاری نخواهد داشت و دستگاه قضایی استان از سرمایه گذار جدید حمایت و پشتیبانی کامل خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: جلسه شب گذشته جلسه نهایی بود و حداکثر تا یک ماه آینده سرمایه گذار جدید در استان مستقر و کار را آغاز می کند و تا زمانی که این شرکت احیا شود دستگاه قضایی در کنار سرمایه گذار جدید است و پس از احیا و رفع موانع قضایی، کار به بخش اجرایی سپرده می شود.

آسیابی در استان با بیان این که حمایت قضایی ما از سرمایه گذار پتروشیمی جدی است، افزود: اهتمام دو رئیس قوه در سطح کلان و مسئولان قضایی و اجرایی در سطح استان، برای پیگیری راه اندازی پتروشیمی گلستان یک تعامل هماهنگ قضایی و اجرایی است و امیدوارم تلاش‌ها به‌زودی به ثمر بنشیند.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: مشکلات و چالش‌های حقوقی پتروشیمی با کمک دادگستری استان رفع شد و الان وارد فاز اجرایی شدیم.

علی محمد زنگانه افزود: برای فرآیند اجرا یک برنامه مدون در ۱۲ گام طراحی شده و در حال پیش بردن این گام‌ها هستیم.
زنگانه ادامه داد: تشریفات قانونی و اجرایی برای ورود سرمایه گذار جدید شروع شده و پیش بینی می کنیم حداکثر تا یک ماه آینده مقدمات برای احیای دوباره این پتروشیمی و شروع کار اجرایی آن شروع شود.

احمد شکری مدیر طرح های صنعت پتروشیمی ایران هم در این جلسه گفت: خوشبختانه همگرایی خوبی در مجموعه قضایی و اجرایی استان وجود دارد و امیدوارم با همین همگرایی، آخرین گام‌های مانده تا احیای این پروژه برداشته و این طرح عملیاتی شود.

احمد شکری افزود: پروژه قبل از این که وارد فاز اجرایی شود یکسری پیش نیازهای حقوقی، قراردادی و مالی دارد که در این جلسه و جلسه های قبلی توافقات خوبی صورت گرفت.

شکری گفت: در بین سرمایه گذارهای جدید توانمندترین سرمایه گذار ورود کرده و به‌زودی این طرح عملیاتی می‌شود.
تکاپو برای راه اندازی دوباره پتروشیمی گلستان 25 آذرماه پارسال با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان آغاز شد و پس از آن در سفر رئیس جمهور به گلستان هم بر کمک به راه اندازی این طرح تاکید شد.

طرح پتروشیمی گلستان از 16 سال پیش تاکنون بر زمین مانده است و بیش از ۹۰ هزار سهامدار دارد. این پروژه در این سال‌ها فقط 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *