حاکم شرع سازمان اموال تملیکی: دادگستری استان آذربايجان غربی برای تعیین تکلیف واگن‌های قطار متروکه در كميته حمايت قضايی از سرمايه گذاری تصميمات خوبی گرفته است

10:48 - 26 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۴۵۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حاکم شرع سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه چند پرونده مهم در استان آذربایجان غربی وجود دارد، گفت: یکی از آنها مربوط به واگن‌های قطاری است که به عنوان کالای متروکه است که با طرح در كميته حمايت قضايی از سرمايه گذاری از سوی دادگستری استان اذربايجان غربی تصميمات خوبی اتخاذ شده است و اين اقدام دادگستری استان قابل تحسين است.

عباس پوریانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سفر سه روزه خود به استان آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم بازدید از انبارهای اموال تملیکی، انجام سفر سه روزه‌ای به استان آذربایجان غربی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب استان آذربایجان غربی بیان کرد: این استان با توجه به موضوع قاچاق و همچنین هم مرز بودن با 3 کشور ترکیه، عراق و جمهور آذربایجان از اهمیت خاصی برخوردار و جز استان‌های هدف است.

حاکم شرع سازمان اموال تملیکی با اشاره به اینکه 21 انبار اموال تملیکی در استان آذربایجان غربی قرار دارد، گفت: از این تعداد 10 انبار در ارومیه قرار گرفته اند که روز گذشته به همراه هيئت عالی نظارت سازمان بازدیدی از این انبارها داشتیم.

پوریانی عنوان کرد: اعضای هیئت عالی نظارت متشکل از نمایندگان وزیر اقتصاد، دیوان محاسبات و نمايندگان قوه قضاییه ایت که در روز دوشنبه با استاندار اذربايجان غربی ديدار کرد؛ در این جلسه ضمن بيان أهداف سفر به اين استان، از استاندار آذربایجان غربی براي تحقق بخشيدن منويات سازمان از جمله در اختيار قرار دادن انبار در مرز بازرگان، تقاضای كمك و مساعدت شد و استاندار هم قول همكاری داد.

وی با اشاره به بازدید از انبارهای ارومیه تصریح کرد: در این منطقه بیش از 9 انبار و یک پارکینگ ماشین وجود داشت که از آنها بازدید کردیم. کالاهای متروکه ای در این انبارها وجود داشت که با توجه به زمان متروکه شدن این کالاها باید لیست‌شان را به سازمان اموال تملیکی اعلام می‌کردند و سازمان نیز این موارد را به حاکم شرع اعلام می کرد تا حاکم شرع نیز دستور فروش این اموال را صادر می‌کرد که چنین موضوعاتی در این انبارها مشاهده و دستورات لازم برای ساماندهی این اموال اتخاذ شد.

پوریانی با بیان این که از مرز بازرگان نیز بازدید کردیم، گفت: انبارهایی در این گذرگاه مرزی بود که از آن ها بازدید کردیم.

حاکم شرع سازمان اموال تملیکی یادآور شد: چند پرونده مهم در استان آذربایجان غربی وجود دارد که یکی از آنها مربوط به واگن های قطاری است که به عنوان کالای متروکه است که با طرح در كميته حمايت قضايی از سرمايه گذاری از سوی دادگستری استان اذربايجان غربی تصميمات خوبی اتخاذ شده است و اين اقدام دادگستری استان قابل تحسين است. دنبال این هستیم تا این مصوبه هرچه سريع‌تر توسط اموال تمليكی استان عملياتی و اجرایی شود تا از فرسودگی و تخریب این واگن‌ها جلوگیری شود.

وی در پایان گفت: يكي ازپرونده هاي مهم استان آذربایجان غربی مربوط به ام دی اف است که زمان رسيدگی اين پرونده به دليل اختلاف در صلاحيت طولانی شده است و با پيگيری و صحبت‌های به عمل آمده با رئيس كل دادگستري استان، مقرر شد در رسيدگی به اين پرونده مهم تسريع به‌عمل أید و در كمترين زمان رسيدگی شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *