گزارش پولیتیکو درباره دیدار مقام‎های دولت بایدن با سناتورها درباره موضوع ایران

9:33 - 26 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۴۴۷۸
پولیتیکو در گزارشی مدعی شد که مقام‎های دولت آمریکا در جلسه‌ای به سناتورها اطمینان دادند که در صورت نیاز تحریم‌ها را علیه ایران تشدید خواهند کرد.

خبرگزاری میزان - پایگاه «پولیتیکو»، در گزارشی ادعایی نوشت که مقام‎های دولت بایدن در جلسه توجیهی محرمانه به سناتورها اطمینان دادند که در صورت نیاز، آمریکا تحریم‌ها را علیه ایران تشدید خواهد کرد.

به گزارش «پولیتیکو»، این تضمین‌ها در حالی ارائه شد که قانونگذاران هر دو حزب بر دولت بایدن فشار می آورند تا طرحی پشتیبان ارائه کند تا بتواند از آنچه تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‌ای خوانده شده، جلوگیری کند.  

یکی از قانونگذاران، مدعی است که مقام‎های آمریکایی ماه‌ها برای احیای توافق هسته‌ای، که دونالد ترامپ در سال 2018 از آن خارج شد، تلاش کرده بودند، اما آخرین دور این گفت‌وگوها در ماه مارس اتفاق افتاد.

همچنین بر اساس این گزارش، مقام‎های دولت بایدن به سناتورها اطمینان دادند که تحریم‌های موجود علیه ایران حفظ خواهد شد.

سناتورهایی که در این جلسه شرکت کردند، طیفی از گام‌های احتمالی بعدی برای سیاست آمریکا در قبال ایران، از ادامه جست‌وجوی راه‌حل دیپلماتیک تا اعمال تحریم‌های جدید را تشریح کردند.

مقام‎های آمریکایی پیش از این گفته بودند که از تمامی اختیارات قانونی لازم برای اعمال تحریم‌ها برای فعالیت‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای برخوردارند.

«رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و «برت مک‌گورک»، هماهنگ‌ کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید دو مقام دولت بایدن بودند که در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا برجام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *