اولویت های پژوهشی متقاضیان ثبت نام در مدرسه سیاستگذاری اقتصادی اعلام شد

17:02 - 25 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۴۰۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اولویت های پژوهشی متقاضیان ثبت نام در مدرسه سیاستگذاری اقتصادی را اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اولویت های پژوهشی متقاضیان ثبت نام در مدرسه سیاستگذاری اقتصادی را اعلام کرد.

بر اساس اعلام این پژوهشکده،  شرکت کنندگان می توانند اولویت های پژوهشی خود را از بین 9 حوزه زیر انتخاب کنند:
بانک و بانکداری دولتی
بیمه و بیمه های دولتی
مالیات ستانی
تجارت خارجی، تعرفه و گمرک، و سرمایه گذاری خارجی
شرکت های دولتی، خصوصی سازی و اصل 44 قانون اساسی
تامین مالی تولید و بازار مالی
مدیریت دارایی‌های و بدهی‌های دولت، خزانه داری، بودجه
شفافیت، مبارزه با فساد و پولشویی
محیط کسب و کار ، مجوزها و مقررات زدایی

بر اساس این گزارش؛ مخاطبین این مدرسه دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد، دکتری و پژوهشگران رشته‌های مرتبط به خصوص اقتصاد، مدیریت و حقوق می‌باشند.


ثبت نام در اولین دوره مدرسه تابستانه سیاستگذاری اقتصادی با مراجعه به سامانه EPSchool.ir از 24 خرداد لغایت 3 تیرماه صورت خواهد گرفت.

پس از بررسی رزومه و مدارک، دانشجویان برگزیده شده، سه مرحله پیش ‌روی خود خواهند داشت:
در مرحله نخست به مدت سه هفته  شرکت کنندگان با مسائل محورهای مذکور آشنا شده و از آموزه های اساتید، نخبگان و مسئولین فعلی و سابق اقتصادی کشور بهره می برند.


پس از کسب آموزش‌های لازم در حوزه دانشی با کارگاه‌هایی که در مرحله اول برگزار شده است، دانشجویان آمادگی لازم جهت حضور در فضای تخصصی مرتبط در نهاد یا سازمان مربوطه را کسب خواهند کرد تا به مدت 2 هفته از نزدیک با مسائل و چالش‌های ذکرشده آشنا شوند. 


انتظار می‌رود در پایان این مرحله، دانشجو بتواند به صورت دقیق پروپوزال علمی خود را ناظر به حل مساله تدوین نماید.
 
در مرحله سوم ، طرح اولیه دانشجویان با تایید یک استاد مشاور طی 3 هفته بعد از دوره کارورزی به کمیته ارزیابی داده می شود.


در نهایت آن دسته از طرح نامه ها، پایان نامه ها یا رساله هایی که در مرحله ارزیابی بتوانند امتیاز لازم را کسب کنند جهت حمایت های مادی و معنوی به مدت 6 ماه تا یکسال, انتخاب می گردند. 


نحوه حمایت از هر پژوهش بسته به موضوع و محتوای نگارش شده، متفاوت خواهد بود.

این گزارش می افزاید؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی، به دنبال آن است که با اتکاء  به تجارب موجود در مواجهه با مسائل و ارتباط با برترین اساتید, نخبگان و مسئولین اقتصادی کشور، یکی از کاربردترین برنامه‌های علمی، مهارتی  و سیاستی با تأثیرگذاری بالا را در تابستان 1401 با راه اندازی نخستین مدرسه سیاستگذاری اقتصادی برگزار کنند.
باتوجه به اهداف خاص وزارت امور اقتصادی و دارایی که مهم ترین آن تنظیم سیاستهای اقتصادی و مالی کشور است؛ تمرکز اصلی مدرسه تابستانه بر نحوه تنظیم و اجرای این سیاست ها و آثار آن در سالیان گذشته خواهد بود.
مطالعه تجارب ایران در حوزه سیاستگذاری از منظر مقام سیاسی و از نظر مجری قواعد و هم چنین آثار آن در ادبیات موجود محور این تلاش خواهد بود تا در پرتوی آن راه‌های سیاستگذاری عالمانه در دوره جدید روشن شود.

گفتنی است؛ علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سامانه EPSchool.ir مراجعه کنند و یا با شماره تماسهای 02188727051 داخلی 301 و 09019701537 در ارتباط باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *