رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک ویلای غیرمجاز در قزوین با دستور قضایی تخریب شد

16:45 - 25 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۳۹۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
یک ویلای غیر مجاز احداث شده در اراضی کشاورزی روستای شینقر قزوین با حضور رئیس کل دادگستری استان قزوین و عوامل دستگاه‌های متولی تخریب و قلع و قمع شد.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی با اعلام خبر تخریب ویلای غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای شینقر استان قزوین، اظهارکرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و با دستور قضایی و هماهنگی دستگاه های اجرایی و نظارتی، مستحدثات یک مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی روستای شینقر در بخش مرکزی شهرستان قزوین بعد از اخطار به مالک جهت تخلیه ملک، تخریب و قلع و قمع شد.

رئیس کل دادگستری قزوین، افزود: این ساخت و ساز غیرمجاز با صدور حکم قضایی در استان مبنی بر قلع و قمع و صدور حکم قطعی از سوی دیوان عالی کشور، تخریب و اعاده به وضع سابق شد.

وی درادامه بیان کرد: براساس قوانین موجود هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی بدون دریافت مجوز ممنوع بوده و علاوه بر قلع‌ و قمع بناهای احداثی، براساس قانون با متخلفان نیز برخورد قاطع خواهد شد.

شعبانی همچنین تاکید کرد: هرگونه تغییر کاربری نیازمند دریافت مجوز قانونی از دستگاه‌های متولی است و به شهروندان توصیه می کنیم به منظورجلوگیری از اتلاف منابع مالی، مصالح ساختمانی و تخریب اراضی کشاورزی و قبل از هر گونه ساخت و ساز، نسبت به اخذ مجوز از مراجع قانونی اقدام کنند.

قلع و قمع‌ این بنا با حضور رئیس کل دادگستری استان قزوین، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی و با همکاری یگان حفاظت از اراضی و عوامل نیروی انتظامی شهرستان قزوین انجام شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری تخریب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *