افاضلی: مشکل فوتبال ایران فنی نیست/ امیدوارم در جام‌جهانی فاجعه‌ رخ ندهد

0:51 - 26 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۳۳۷۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کارشناس فوتبال ایران گفت: برگزاری اردو در قطر اشتباه بود و بازیکنان پس از پایان یک فصل پرفشار که از نظر جسمانی شرایط خوبی نداشتند وارد این اردوی بی‌کیفیت شدند.

هومن افاضلی در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط آماده‌سازی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی قطر، اظهار داشت: اردوی قطر اصلاً در برنامه آماده‌سازی تیم ملی در این فیفادی نبود. بعد از لغو اردوی کانادا به ناچار اردوی قطر به دلیل تفاهم‌نامه‌ای که قبلاً با رئیس قبلی فدراسیون فوتبال ایران منعقد شده بود، برگزار شد. فیفا رقابت‌های جام جهانی قطر را به خاطر گرمای بلای قطر در فصل سرما برگزار می‌کند. در این فصل که تیم ملی قطر در اسپانیا اردو می‌زند، تیم ملی ایران به آنجا می‌رود.

وی افزود: بازیکنان و مربی هم از پرپایی این اردو ناراحت بودند. ساعت 10 شب در دوحه، درجه هوا به 35 درجه می‌رسد، حرارت بدن تخلیه و دچار کاهش مایعات می‌شود. برگزاری اردو در قطر اشتباه بود و بازیکنان پس از پایان یک فصل پرفشار که از نظر جسمانی شرایط خوبی نداشتند وارد این اردوی بی‌کیفیت شدند.

*آوردن مربی جدید مشکلی به مشکلات قبلی اضافه می‌کند

کارشناس فوتبال درباره انتقادات به عملکرد اسکوچیچ و اینکه آیا باید سرمربی تیم ملی تغییر کند، عنوان کرد: اسکوچیچ باید در تیم ملی بماند، مشکل فوتبال ایران فنی نیست، مدیریتی است. کار کردن در فدراسیونی که همه چیزش موقتی است و همه کسانی که پست گرفته‌اند به فکر حفظ جایگاه خودشان هستند، در این شرایط بسیار سخت است و آوردن یک مربی جدید مثل این می‌ماند که مشکلی به مشکل دیگر اضافه کنید.

وی ادامه داد: تیم ملی فقط 17 روز برای آماده‌سازی جام جهانی فرصت دارد. 158 روز مانده به جام جهانی فقط 7 روز در شهریور و 10 روز قبل از رقابت‌های جام جهانی سرمربی تیم ملی می‌تواند با بازیکنان کار کند. هر مربی را هم بخواهند بیاوردند هیچ شناختی از تیم ملی ندارد. شناخت کی‌روش مربوط به ۴ سال قبل است. حرف زدن درباره برنامه‌ها بسیار آسان است، اما وقتی به عمل کردن می‌رسد، دشوار می‌شود.

*ایران شانس صعود از گروه B نیست

افاضلی درباره پیش‌بینی اش از نتایج سه دیدار تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی گفت: کارمان در جام جهانی بسیار سخت است و ایران شانس صعود از گروه B نیست. امیدوارم با این شرایط که در پیش داریم فاجعه‌ای اتفاق نیفتد.

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد قهرمانی استقلال در لیگ برتر تاکید کرد: ثبات مدیریت استقلال در فصل قبل به این تیم کمک کرد تا شرایط خوبی داشته باشد. این ثبات مدیریتی به کادر فنی اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خودشان را در تیم پیاده کنند. نداشتن این ثبات مدیریتی در فصل‌های قبل مانع رسیدن آنها به قهرمانی می‌شد. استقلال هم از ابتدا تا پایان فصل با تصمیمات فنی بسیار عالی توانست قهرمان شود.

افاضلی در خصوص نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، خاطرنشان کرد: پرسپولیس ابتدای فصل مسابقات لیگ برتر تغییراتی داشت، چند مهره کلیدی و با کیفیت خودش را از دست داد و نتوانست جای آن‌ها را پر کند. در نهایت موفق به کسب ششمین قهرمانی پیاپی نشد، اما این فصل کادر فنی پرسپولیس انتخاب‌های خوبی در خطوط مختلف داشتند و نقاط ضعف‌شان را برای گرفتن جام قهرمانی تقویت کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *