آغاز فعالیت نخستین مدرسه تابستانی سیاست‌گذاری اقتصادی در تابستان ١٤٠١

12:42 - 25 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۳۲۹۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: ثبت‌نام در نخستین مدرسه تابستانی سیاست‌گذاری اقتصادی از روز گذشته (۲۴ خرداد ماه) شروع شده و تا سوم تیرماه ادامه دارد و همه دانشجویان رشته اقتصاد و پژوهشگران می‌توانند در این مدارس حضور یابند.

خبرگزاری میزان - محمدجواد توکلی، رئیس پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در نشست خبری «آغاز فعالیت نخستین مدرسه تابستانی سیاست‌گذاری اقتصادی در تابستان ١٤٠١» گفت: این مدرسه با ابتکار وزیر اقتصاد تشکیل و فعالیت آن آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه و وزارت اقتصاد هر کدام مسیر خود را طی می‌کنند، افزود: همواره ارتباط سازمان یافته بین دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد، براین اساس وزیر اقتصاد دستور شروع به کار مدرسه سیاست‌گذاری را داد تا ارتباط مستمر بین وزارت اقتصاد و نخبگان دانشگاهی برقرار شود.

رئیس پژوهشکده امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح‌کرد: این مدرسه در نظر دارد نیروی انسانی برای حل مسائل وزارتخانه اقتصادی تربیت کند و در صدد است از دانش‌پژوهان ارشد، دکتری و پژوهشگران اقتصادی استفاده کند.

وی ادامه‌داد: ثبت‌نام در این مدرسه از روز گذشته (۲۴ خرداد ماه) شروع شده و تا سوم تیرماه ادامه دارد و همه دانشجویان رشته اقتصاد و پژوهشگران می‌توانند در این مدارس حضور یابند.

توکلی گفت: این مدارس باید سه خروجی داشته باشد؛ نخست اینکه بین وزارت اقتصاد و دانشگاه‌ها تعامل ایجاد شود، دوم بهبود عملکرد وزارت اقتصاد و آخرین خروجی، استخراج مسائل پیش روی وزارت اقتصاد است.

وی گفت: با شروع به کار این مدرسه می‌توانیم مسائل منطقه‌ای و استانی را استخراج و به دولت ارائه کنیم و حتی در مراحل بعدی می‌توان راه‌حل‌های پیشنهادی را هم به دولت بدهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *