ملاقات مردمی رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه برگزار شد

16:08 - 24 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۲۰۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات مراجعه کنندگان رسیدگی کرد.

خبرگزاری میزان_ در راستای صیانت از حقوق عامه و تاکید رئیس قوه قضاییه برای دیدار‌های مردمی و گفت‌وگوی چهره به چهره مسئولان عالی قضایی با مردم جهت بررسی و رفع مشکلات حقوقی و قضایی آنان، صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۴ خرداد ماه) محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به همراه تعدادی از معاونان از مرکز ارتباطات مردمی قوه قصاییه بازدید کرد.

در این دیدار که حدود ۲ ساعت به طول انجامید رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تعدادی از مراجعان مرکز ارتباطات مردمی دیدار و در جریان روند پرونده آنان قرار گرفت.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در حاشیه این بازدید اظهار کرد: مهم‌ترین مکانی که مردم با آن در ارتباطند و مشکلات و مطالبات خود را از آن طریق به مرکز آمار ارائه می‌دهند دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.

وی افزود: در ملاقات امروز مردم در زمینه مجوزها اشکالاتی را مطرح کردند که باید جزئیات کار مورد بررسی قرار گیرد.

کاظمی فرد بیان کرد: در ملاقات‌هایی که مردم به صورت حضوری با مسئولان دارند عده ای از نحوه خدمت رسانی ها ابراز رضایت می کنند در مقابل عده دیگری از روند رسیدگی به پرونده هایشان که برای تنظیم شکواییه و نگارش نیاز به مشاوره دارند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات گفت: از مهم ترین و کلیدی ترین کارهای دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی مسئله کنترل ورودی پرونده های کیفری به دستگاه قضا است که اعمال این کنترل به تسریع در روند رسیدگی به پرونده کمک می کند.

کاظمی فرد اظهار کرد: یک بخش از ورودی داده های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به ملاقات های مردمی مربوط می شود اما در کنار این ملاقات های چهره به چهره سامانه هایی نیز برای نظرسنجی از مردم که به دفاتر خدمات الکترونیکی مراجعه می کنند، راه اندازی شده است.

وی در ادامه گفت: این سامانه ها همان سوالاتی که در ملاقات های حضوری پرسیده می شود را با مردم در میان می گذارند و از این طریق با تکیه بر داده ها، نظرسنجی ها و مشاهدات میدانی انجام شده امکان تصمیم گیری صحیح برای رفع مشکلات مردم فراهم می شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *