از خواص میوه «جانا» چه می‌دانید؟

15:27 - 24 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۱۹۲۳
تعداد نظرات: ۳ دیدگاه
خربزه «جانا» دارای پوستی راه راه مثل طالبی است. این میوه دارای رنگ زرد کم رنگ و کمی متمایل به سبز است.

خبرگزاری میزان _ نم‌نمک نوشت: خربزه جانا به خاطر کشیده بودن و وجود خطوط صاف و توربندی عالی جایگاه بسیار خاصی در بین کشاورزان پیدا کرده است. ماندگاری طولانی میوه، سفت بودن میوه و مهمتر زودرس بودن خربزه جانا دلیل محبوبیت این بذر در بین کشاورزان شده است.

تفاوت میوه جانا با خربزه

بوته خربزه جانا توان نگهداری 4 تا 5 میوه را روی خود دارد. خربزه جانا بخاطر تیپ و شکل خاصی که دارد نسبت به سایر خربزه ها از قیمت دو برابری نیز برخوردار است.

ظاهر میوه جانا

ملون جانا یا خربزه زودرس ، از خانواده خربزه می باشد و از نظر ظاهری شباهت زیادی به طالبی دارد . دارای پوستی راه راه مثل طالبی که دارای رنگ زرد کم رنگ و کمی متمایل به سبز می باشد. گوشت این میوه بسیار آب دار و به رنگ نارنجی است که از این میوه برای تهیه دسر هم استفاده می کنند. برای رشد به نور و گرمای زیادی نیاز دارد و در صورتی که در مناطق ابری و بارانی کاشته شود از نظر کیفیت و مزه تاثیر بدی می گیرد.

خواص و فواید میوه جانا و عوارض میوه جانا

1. جانا دارای خواص ضد پیری است.

بدن ما کلاژن را نیاز دارد تا سلامت پوست را حفظ کند و روند بهبودی را تسریع بخشد. کلاژن ماده ای برای جلوگیری از پیری زودرس است. شما می توانید این ماده ی مفید را در یک برش طالبی جانا پیدا کنید. مصرف این میوه مطمئنا شما را از پیری زودرس دور نگه می دارد و باعث می شود جوان تر به نظر برسید.

2. ماده ی خوراکی خوبی برای رژیم غذایی است.

میوه جانا حاوی 90% آب است. این مقدار زیاد آب می تواند به شما احساس جوانی دوباره و نیروی تازه ای بدهد و مانع از این شود که دچار گلودرد شوید. خربزه جانا همچنین کالری ، چربی و کلسترول کمی دارد ، بنابراین اگر تحت رژیم غذایی برای کاهش وزن هستید ، آن را مصرف کنید.

3. ضد سرطان است.

طالبی جانان هم درست مانند دیگر میوه های تازه می تواند باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان شود. کاروتنوئید یک رنگدانه ی طبیعی در داخل میوه ها و سبزیجات است. مقدار بالای کاروتنوئید موجود در این میوه می تواند از شما در برابر سرطان هایی مثل سرطان ریه و سرطان پستان محافظت کند.

4. از حمله ی قلبی جلوگیری می کند.

آدنوزین موجود در طالبی جانا نه تنها مانع از سرطان می شود بلکه از رسوب خون که باعث حمله ی قلبی و سکته ی مغزی می شود ، جلوگیری می کند. آدنوزین می تواند سبب شود که جریان خون بهبود بیابد و به این ترتیب خطر بروز سکته یا حمله ی قلبی را به حداقل می رساند.

5. سلامت چشم ها رو بهبود می دهد.

میوه جانا مقدار فراوانی بتا کاروتن دارد که برای بهبود قوه ی بینایی و حفظ سلامت چشم ها مفید است. بتا کاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و توسط بدن ما برای بهبود عملکرد چشم به ویژه در موقعیت های کم نور استفاده می شود.

6. منبع خوبی برای لیکوپن است.

لیکوپن یک ماده ی مفید برای بدن است. این ترکیب در گوجه فرنگی یافت می شود ، اما لیکوپن در طالبی جانا نیز موجود است. طالبی جانا غنی از لیکوپن است. لیکوپن یک ترکیب فعال است که می تواند به ما در کشتن سلول های خطرناک سرطان کمک کند. لیکوپن نه تنها می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد ، بلکه خطر ابتلا به حمله ی قلبی را نیز پایین می آورد. بنابراین ، اگر می خواهید یک قلب سالم داشته باشید و از سرطان دوریی کنید ، مصرف این میوه به شما توصیه می شود.

7. از بروز دیابت جلوگیری می کند.

دیابت در اثر مصرف غذاهای چرب و شیرین رخ می دهد و در واقع یک بیماری ژنتیکی است. اگر چه دیابت به طور گسترده ای به عنوان یک بیماری ژنتیکی شناخته شده است ، اما این بدان معنا نیست که شما از شر این بیماری در امان هستید. محتوای قند و آب داخل این میوه می تواند به شما برای متعادل کردن میزان محتوای خطرناک غذاهایی که می خورید کمک کند. میوه جانا همچنین به دلیل فیبر فراوانی که دارد ، می تواند سبب شود که احساس سیری کنید و از چنگال گرسنگی رها شوید.

8. عملکرد دستگاه گوارش را ارتقاء می دهد.

طالبی جانا نه تنها مقدار فراوانی ویتامین دارد بلکه آب و فیبر نیز به میزان زیادی در میوه جانا وجود دارد. آب و فیبر دلیل اصلی این است که طالبی جانا انتخاب شماره یک به عنوان دسر است. میوه جانا همچنین می تواند به شما کمک کند تا عملکرد سیستم گوارش تان تنظیم شود. بنابراین ، برای کسانی که مشکلات هضم مانند اسهال و یبوست دارند ، این خبر خوبی است. شما می توانید این میوه را بخورید یا می توانید از آن آب خربزه جانا تازه در خانه آماده کنید و لذت ببرید.

9. زیبایی را به صورت داخلی ارتقاء می دهد.

این میوه همچنین می تواند به خصوص به زیبایی زنان به صورت داخلی کمک کند. میوه جانا مقدار زیادی آب دارد و مصرف آن به صورت روزانه صورت شما را به طور طبیعی روشن می کند. طالبی جانا همچنین می تواند پوست شما را از درون پاکسازی کند. شما می توانید این میوه را به طور مستقیم بخورید یا می توانید آن را به عنوان یک آبمیوه ی خانگی تازه ، اسموتی یا اشکال دیگر میل کنید. انتخاب یک روش مناسب برای مصرف این میوه نه تنها مواد مغذی را به رژیم غذایی شما اضافه می کند ، بلکه باعث می شود که طالبی جانا خوشمزه تر هم باشد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: میوه خربزه

بدون نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
0
0
درست است
اووووو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
0
0
اووووووووووووو.........
رامبو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
0
0
عالی ست و بسیار لزیز??
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *