روند صعودی تورم در آمریکا/افزایش بهای بنزین و مواد غذایی

13:22 - 24 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۱۶۴۳
گزارش‎ها از افزایش تورم در آمریکا در سطوح انرژی و مواد غذایی حکایت دارند.

خبرگزاری میزان - گزارش‎ها نشان می‎دهند که میانگین هزینه هر گالن بنزین در آمریکا به 5.014 دلار افزایش یافته چرا که هزینه‎های مواد غذایی بالاترین افزایش را در یک سال از سال 1979 داشته است.

به گزارش دیلی میل، بر اساس شاخص قیمت گاز، قیمت گاز در آمریکا نسبت به این زمان در سال گذشته، 1.94 دلار افزایش یافته و تنها در ماه گذشته شاهد 50 سنت رشد بوده است.

همچنین میانگین ملی هزینه هر گالن بنزین در آخر هفته آمریکا برای نخستین بار در تاریخ این کشور از مرز 5 دلار عبور کرد.

رئیس جمهور آمریکا می‎گوید که افزایش قیمت‎ها در این کشور به دلیل جنگ اوکراین است.

در همین حال، هزینه فروشگاه‎های مواد غذایی در آمریکا نسبت به همین زمان در سال گذشته، 11.9 درصد افزایش یافته که شدیدترین افزایشی است که این کشور از زمان ریاست جمهوری «جیمی کارتر» شاهد آن بوده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت بنزین در آمریکا به رکوردی تاریخی رسید

تورم آمریکا به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسید

گزارش وزارت کار آمریکا نشان می‎دهد که شاخص قیمت مصرف کننده در ماه می، نسبت به ماه قبل یک درصد جهش داشته و طی 12 ماه، 8.6 درصد افزایش یافته است.

ارقام جدید منتشر شده حاکی از آن است که فدرال رزرو می‎تواند به افزایش سریع نرخ بهره خود برای مبارزه با تورم ادامه دهد این در حالی است که با افزایش ترس از رکود اقتصادی، بازارهای آمریکا در معاملات اولیه روز دوشنبه به افت خود ادامه دادند.

در همین حال رسانه‎های آمریکایی می‎گویند که نرخ‌های بی‌سابقه تورم به کیف پول‌های آمریکایی خارج از پمپ بنزین آسیب می‌زند، به ویژه در فروشگاه‌های مواد غذایی.

گزارش‎ها نشان می‏‎دهند که هزینه های خواربار فروشی در آمریکا با نرخ های سرسام آوری افزایش یافته و انتظار می‎رود با ادامه بحران همچنان افزایش یابد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا تورم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *