آزمون جذب مترجم رسمی قوه قضاییه 18 شهریور ماه سال‌جاری برگزار می شود

12:50 - 24 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۱۴۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر نظارت بر وکلا، مشاوران، کارشناسان و مترجمان رسمی قوه قضاییه از برگزاری آزمون جذب مترجم رسمی در تاریخ 18 شهریور سال‌جاری خبر داد.

خبر گزاری میزان- محبوبه میرزابیگی با اعلام خبر برگزاری آزمون جذب مترجم رسمی قوه قضاییه در تاریخ 18 شهریور سال‌جاری، اظهار کرد: اجرای این آزمون بر اساس قرارداد منعقده فی مابین این مرجع، معاونت حقوقی و امورمجلس و سازمان سنجش و آموزش کشور می باشد.

وی در خصوص نیازسنجی از دادگستری‌های سراسر کشور پیرامون جذب مترجم رسمی، گفت: معاونت حقوقی و امورجلس قوه قضاییه بنا به نیازسنجی از دادگستری‌ها و تجویز بند 1 «آیین نامه اجرایی اصلاح ماده 3 راجع به اظهارات و اسناد در محاکم و دفاتر ترجمه رسمی مصوب 1316 و الحاق چند ماده به آن مصوب 31/4/1376» و در نهایت با کسب مجوز از رئیس قوه قضاییه اقدام به برگزاری این آزمون کرده است.

مدیر نظارت  بر وکلا، مشاوران، کارشناسان و مترجمان رسمی قوه قضاییه آزمون فوق در کلیه زبان های خارجی و طبق سنوات گذشته به صورت تستی و تشریحی انجام خواهد شد و امید است تا پایان سال 1401 مترجمان رسمی جذب و شروع به فعالیت کنند. ضمنا آخرین آزمون جذب مترجم رسمی کشور پیش از این در آبان ماه 1397 برگزار شده است.

میرزابیگی در خصوص نحوه جذب داوطلبان یادآور شد: شرکت کنندگانی که موفق به کسب حدنصابهای تعیین شده در آزمون تستی شوند، اوراق تشریحی آنان تصحیح خواهد شد و افرادی برای شرکت در مصاحبه دعوت می‌شوند که در مرحله کتبی (چهارگزینه ای و تشریحی) حدنصاب را دریافت کرده باشند.

وی با بیان اینکه در صورت قبولی در این 2 مرحله، گزینش و تأیید صلاحیت، برای شرکت در کارآموزی معرفی خواهند شد.

مدیر نظارت بر وکلا، مشاوران، کارشناسان و مترجمان رسمی قوه قضاییه همچنین عنوان کرد: در نهایت پس از طی دوره کارآموزی و انجام مراسم تحلیف، پروانه مترجمی رسمی قوه قضاییه برای آنها صادر می شود.

این آزمون در 36 زبان تخصصی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه آزمون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *