محمدهادی زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد/ دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین ندارد

10:06 - 24 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۱۰۷۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی دولت با بیان اینکه روز گذشته استعفای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد پذیرش رئیس جمهور قرار گرفت، گفت: محمدهادی زاهدی‌وفا به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب شد.

خبرگزاری میزان - علی بهادری‌جهرمی امروز در یک نشست خبری بیان کرد: ما در هفته اخیر مصوباتی در هیات وزیران داشتیم. دومین آیین نامه در راستای تحقق شعار سال در حمایت از تولید دانش بنیان به تصویب هیئت وزیران رسید.

سخنگوی دولت گفت: 2 آیین‌نامه دیگر هم در این زمینه به زودی به تصویب دولت می رسد.

وی در خصوص شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به منظور توانمندسازی این شورا ترکیبات آن تغییر کرد. معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز به ترکیب این شورا و رئیس کل نیروهای مسلح و یا معاون ایشان نیز در راستای حل مشکلات مشمولان نظام وظیفه به ترکیب شورا اضافه شد.

بهادری جهرمی ادامه داد: در امتداد دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران و توسعه متوازن دیپلماتیک کشور، امشب میزبان رئیس جمهور ترکمنستان و هفته آینده سفر رئیس جمهور قزاقستان را خواهیم داشت.

وی گفت: این رفت و آمدها آثار قابل توجهی داشته است. مثبت شدن تراز تجاری کشور در دو ماه ابتدایی سال در راستای توسعه دیپلماسی متوازن است. دولت در تکاپوی بهره برداری از ابزارهایی است که تاکنون کمتر به آن توجه شده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: روز گذشته آقای عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دومین مرتبه استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کردند. روز گذشته استعفای ایشان مورد پذیرش رئیس جمهور قرار گرفت. برای ایشان آرزوی موفقیت و از تلاش جهادی ایشان تقدیر می کنیم. آقای دکتر عبدالملکی البته به عنوان مشاور رئیس جمهور همکاری شان را با دولت ادامه میدهند.

بهادری‌جهرمی اظهار داشت: محمد هادی زاهدی وفا به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب می شوند. پیش از این تعامل و همکاری نزدیکی با دولت داشته اند. ایشان معاون اقتصادی وزیر اقتصاد، عضویت در شورای عالی دفاع و تامین اجتماعی عضویت در ستاد تنظیم بازار و … برخی از سوابق ایشان است.

مبنای دولت در بررسی مالیات همکاری و همیاری با اصناف است

وی با بیان اینکه دولت برای محاسبه مالیات مکلف بوده بر اساس قانون تراکنش پوزها را مدنظر قرار دهد ادامه داد: مبنای دولت در بررسی مالیات همکاری و همیاری با اصناف است. به عنوان مثال حدود یک میلیون نفر که مشمول مالیات بودند ۵۵۰ هزار نفر از این عزیزان از پرداخت مالیات معاف شدند.

بهادری‌جهرمی گفت: نکته دوم اینکه رئیس جمهور تاکید دارند که اساس کار باید بر مدار اعتماد با بازاریان و خوداظهاری آنها باشد.

سخنگوی دولت بیان داشت: گزارش اولیه درخصوص سانحه قطار منتشر شده که انسداد بیل مکانیکی و تخطی از سرعت دو عامل آن بودند.

دولت

بهادری‌جهرمی گفت: دولت با سرعت زیاد، توسعه ظرفیت نیروگاه را در دستور کار قرار داد و در غیر این صورت باید شاهد خاموشی ها بودیم. در کنار توسعه توان تولید برق، دولت برنامه‌ای برای مدیرت مصرف برق قرار داد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت سعی کرد برای مدیریت مصرف برق از ادارات شروع کند تا شاهد خاموشی چراغ خانه مردم نباشیم. امیدواریم همکاری از سوی مردم نیز تداوم یابد.

وی با بیان اینکه مطابق تکلیف قانونی، دولت مکلف است که یارانه دهک های بالا را حذف کند گفت: ضعف در شفافیت اقتصادی برخی خانوارها و مشکلاتی از این قبیل ممکن است اشتباهاتی در دهک بندی ایجاد کند. به همین دلیل امکان اعتراض ایجاد شد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: بیش از ۴ و نیم میلیون نفر اعتراض کردند. از طرفی دیگر افرادی بودند که امکان ثبت نام برایشان فراهم نبود و امکان آن اخیرا فراهم شد.

سخنگوی دولت اشاره کرد: به اینکه کسانی که اعتراضاتشان پذیرفته شود اطلاعاتشان به سازمان هدفمندی اعلام و نتایج به زودی اعلام می شود.

نامه‌ای از سوی رئیس جمهور آمریکا دریافت نشده است

وی بابیان اینکه نامه‌ای از سوی رئیس جمهور آمریکا دریافت نشده است اظهار کرد: البته پیغام هایی برای ایران می‌فرستند اما مهمتر از ارسال پیغام، اقدام عملی برای بازگشت به تعهدات و رفع تحریم های غیرقانونی علیه ملت ایران است.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: دولت از ابتدا اعلام کرد که به دنبال خنثی سازی تحریمها است و در عین اینکه دولت میز مذاکره را برهم نزده است. صدور قطعنامه آژانس پس از سفر مدیرکل آژانس به رژیم صهیونیستی نشان از عدم استقلال آژانس و دستوری بودن قطعنامه اخیر دارد.

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه نهادهای بین‌المللی باید مستقل عمل کنند و طبق مقررات بین‌المللی اقدام نمایند گفت: ایران شفاف‌ترین فعالیت های هسته‌ای را دارد. ایران میز مذاکره را ترک نکرده ولی سخنان حقی دارد که انتظار دارد شنیده شود. سیاست فشار حداکثری تاثیری در مذاکرات نخواهد داشت.

وی ادامه داد: درخصوص بحث فروش نفت، ایران سیاستش بازاریابی فعال بوده است. هم در حال فروش نفت بوده ایم که ارز آن نیز باز میگردد. عرضه ارز همیشه بیش از تقاضا بوده است.

بهادری‌جهرمی گفت: جمهوری اسلامی از هر ابزاری به منظور موفقیت در جنگ اقتصادی استفاده میکند. موفقیتهای خوبی در این مسیر بوده است. توافق با ونزوئلا نوآوری در فروش نفت بود.


سخنگوی دولت ادامه داد: وزارت نیرو برنامه های متعددی برای مدیرت مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب داشته است. با تغییر الگوی کشت در مناطق بحرانی از ابتدای دولت خطوط مختلفی برای انتقال آب دریا به مناطق کم آب صورت گرفته است.

وی گفت: استفاده از کنتورهای هوشمند و ممنوعیت کشت محصولات کشاورزی پرمصرف از نمونه های اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت مصرف آب است.

بهادری‌جهرمی ضمن اشاره به اینکه تا زمانیکه زیرساخت مناسبی برای کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده پرداخت یارانه های نقدی ادامه دارد گفت: در خصوص بازار مسکن رئیس جمهور دستوراتی برای کنترل بازار اجاره دادند. شهردار محترم تهران هم همکاری شان را در این زمینه تقویت کردند تا شاهد فشار کمتری بر مستاجران باشیم.

سخنگوی دولت افزود: بنا شد مقرراتی برای جلوگیری از افزایش بی رویه اجاره ها برای نظارت بیشتر بر نحوه عملکرد بنگاه ها اجرایی شود.

وی در ادامه نشست خبری خود گفت: لایحه «اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری» متعلق به دولت قبل بوده است. اینکه چه تغییراتی در لایحه میشود در حوزه وظایف مجلس است.

کالابرگ الکترونیکی همان قابلیت نرم افزاری در عابربانک است

بهادری‌جهرمی اظهار کرد: کالابرگ الکترونیکی همان قابلیت نرم افزاری در عابربانک است. همزمان زیرساخت فنی و فیزیکی در مراکز فروش نیاز دارد. نیمی از استان های کشور در خصوص نان استقرار زیرساختهای آن اجرا شده است؛ ضمن آنکه هیچ افزایش قیمتی در کار نیست. در خصوص کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت میکردند نیز زیرساخت ها برای کالابرگ الکترونیکی در دستور کار است.

سخنگوی دولت گفت: دهک دهم هم از یارانه نان و دارو استفاده می کنند و یارانه آنها حذف نمی شود.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور مثبت شد

انتهای پیام/


برچسب ها: رئیس جمهور دولت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *