مدیر کل تامین دام و فرآوری محصولات دامی: حدود هزار تن تخم مرغ مازاد خریداری و ذخیره سازی شده است

21:28 - 23 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۰۶۹۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر کل تامین دام و فرآوری محصولات دامی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام ماموریت دارد تا تخم مرغ مازاد از مرغداران را خریداری کند، گفت: تا کنون حدود هزار تن از تخم مرغ مازاد خریداری و ذخیره سازی شده است.

خبرگزاری میزان_جعفری در گفت و گو با شبکه خبر درباره جزئیات طرح خرید تضمینی تخم مرغ گفت: بر اساس شرایط و برنامه ریزی تولید در کشور و طبق جوجه ریزی انجام شده برای تولید تخم مرغ خوراکی کشور، بیشترین برنامه تولیدی را در این مقطع سال داریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه شرایط تولید نسبت به مصرف، افزایش پیدا کرده و قاعدتا قسمتی از تولید تولیدکنندگان با عدم عرضه و تقاضا مواجه است و شاهد افزایش ذخیره در مرغداری های کشور هستیم.

مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی تصریح کرد: بر همین مبنا شر کت پشتیبانی بر اساس مصوبه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مباشر خرید تخم مرغ مازاد مرغداران ماموریت دارد و کمیته ای نیز در وزارت جهاد کشاورزی جهت انجام این کار مامور شده اند تا به صورت هفتگی تخم مرغ تولیدکنندگان را قیمت گذاری کنند و شرکت به صورت تحویل در مقصد در سردخانه های استان تهران نسبت به دریافت محموله های تخم مرغ مازاد مرغداران اقدام می کند.

جعفری درباره نحوه قیمت گذاری نیز اظهار داشت: همان طور که اشاره شد قیمت گذاری توسط کمیته ای که وزارت جهاد کشاوزی متشکل نماینده اتحادیه مرغداران کشور( اتحادیه میهن)، نماینده شرکت پشتیبانی امور دام، نماینده معاونت امور دام و نماینده معاونت توسعه بازرگانی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده است، کار قیمت گذاری را انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه اعلامی خرید تضمینی تخم مرغ برای تمام تولیدکنندگان است ولی در برنامه اعلامی اتحادیه میهن، مدیریت انتخاب مرغداران، سن گله و نحوه تحویل تخم مرغ، توسط اتحادیه مدیریت می شود و ما دخالتی در این قضیه نداریم.

مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی در پایان اعلام کرد: تا کنون حدود هزار تن از تخم مرغ مازاد خریداری و ذخیره سازی شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *