آغاز پویش 18-18 پلیس راهور در کشور/ سرهنگ جهانی: ۱۸ درصد از قربانیان و جانباختگان سوانح ترافیکی را کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند

16:19 - 23 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۰۵۰۵
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: پلیس راهور پویش ۱۸-۱۸ را به منظور تامین ایمنی و سلامت و حفظ جان این گروه سنی با توجه به نقش پلیس، والدین و رسانه‌ها و آموزش و پرورش و ... برگزار می‌کند.

خبرگزاری میزان - سرهنگ عین اله جهانی بیان کرد: آمارها حکایت از آن دارد که ۱۸ درصد از قربانیان و جانباختگان سوانح ترافیکی را کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند که مقصر و یا مسبب تصادفات نیستند.

وی افزود: پلیس راهور پویش ۱۸-۱۸ را به منظور تامین ایمنی و سلامت و حفظ جان این گروه سنی با توجه به نقش پلیس، والدین و رسانه‌ها و آموزش و پرورش و ... برگزار می‌کند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا تصریح کرد: یکی از برنامه‌های توسعه پویش ۱۸-۱۸، راه اندازی برنامه‌هایی مانند کودکان را نجات دهیم است.

وی افزود: در این پروژه‌ها علاوه بر جلب مشارکت مربیان، والدین و دانش آموزان برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری به دانش آموزان مقطع ابتدایی توسط کارشناسان پلیس راهور در دستور کار پلیس در سراسر نقاط کشورمان قرار دارد، بطوریکه تاکنون ۲۰۰هزار نفر دانش آموزان مقطع اول و دوم ابتدایی آموزش‌های لازم را طی کردند.

سرهنگ جهانی اظهار کرد: طرح آموزش چهره به چهره دانش آموزان مقطع ابتدایی قبل از پایان سال تحصیلی و قبل از شروع امتحانات با حضور کارشناسان پلیس در مدارس برای آگاهی بخشی دانش آموزان و نیز توسعه طرح همیاران پلیس، جلب و همراهی و مشارکت آنان برای پیشگیری از تخلفات رانندگی و حفظ جان کودکان قبل از شروع سفرهای تابستانی با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد.

  • بیشتر بخوانید

وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی با برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس، ساخت کلیپ و تیزرهای فرهنگی، برگزاری مسابقات نقاشی در زمینه ارتقاء دانستنی‌های ترافیکی کودکان و انتشار آن در شبکه‌های صداوسیما و فضای مجازی با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای همسو، نقش موثری در کاهش تصادفات ایفا می‌کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا تاکید کرد: قطعا اگر والدین، کودکان و نوجوانان به توصیه‎ها و هشدارهای پلیس مبنی بر بستن کمربند ایمنی، استفاده از صندلی کودک متناسب با قد و اندازه کودکان و عدم نشستن کودکان زیر ۱۲ سال بر روی صندلی جلو توجه کنند، درصد قابل توجهی از حوادث ترافیکی مرگبار کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *