رئیس سازمان پزشکی قانونی برای دومین بار در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت

16:18 - 23 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۰۴۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان پزشکی قانونی برای دومین بار با حضور در مرکز ارتباطات مردمی به مشکلات قضایی و پزشکی قانونی تعدادی از مراجعه‌کنندگان رسیدگی و دستورات لازم جهت رفع آن را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - در راستای صیانت از حقوق عامه و تحقق دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر حضور مسئولان دستگاه قضا در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، عباس مسجدی آرانی به همراه تعدادی از معاونان برای دومین بار ظهر امروز ضمن بازدید از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به بررسی جزئیات پرونده تعدادی از مراجعان پرداخت.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه انجام شد، پرونده‌هایی با موضوعات مختلف کیفری، قضایی و پزشکی قانونی بررسی و دستور رسیدگی ویژه به مراکز و مراجع مربوطه صادر شد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی در حاشیه این بازدید ضمن تشکر از مدیر کل ارتباطات مردمی و همکاران مرکز ارتباطات مردمی اظهار کرد: ابتکاری که در قوه قضاییه جهت ارتباط بی‌واسطه مردم برای مطرح کردن مشکلات با مسئولان دستگاه قضایی ایجاد شده فرصت خوبی است که از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفته تا در حل مشکلات مراجعه کنندگان تلاش کنیم. همچنین اگر مشکلاتی در فرآیندهای دستگاه قضایی و سازمان پزشکی قانونی وجود دارد مطلع شده و درصدد حل و فصل مسائل اقدام کنیم.

وی افزود: در دیدار امروز درخواستی از ناحیه دانشگاه جهت استفاده از توانمندی ها و ظرفیت‌های پژوهشی، آموزشی پزشکی قانونی مطرح شد که این امر جزو ماموریت های سازمانی پزشکی قانونی محسوب می‌شود تا تمامی دانشگاه ها، مراکز عملی، پژوهشگاه ها و پژوهشکده ها از ظرفیت های علمی سازمان استفاده کنند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی بیان کرد: در حال حاضر نیز بسیاری از همکاران فوق تخصص و متخصص برای گذراندن دوره های مختلف به سازمان مراجعه می‌کنند که همکاران به همین منظور دوره های آموزشی در پزشکی قانونی درنظر گرفته‌اند.

مسجدی آرانی اظهار کرد: در خصوص پیشگیری از قصور پزشکی و کاهش پرونده های دستگاه قضایی در حوزه کمیسیون های پزشکی، مقرر شده است تا پرونده هایی که به آموزش متخصصان کمک می‌کند را به دانشگاه ها و بیمارستان ها ارائه دهیم تا کادر درمان از مواردی که ممکن است قصوری در آن رخ دهد مطلع شوند.

وی در ادامه گفت: برخی از مراجعه کنندگان پرونده هایی در سازمان نظام پزشکی داشتند که خواستار تسریع در امور بودند و قرار شد مکاتبه ای با سازمان نظام پزشکی صورت گیرد تا از اطاله دادرسی جلوگیری شده و این پرونده ها سریع تر تعیین تکلیف شوند.

مسجدی آرانی بیان کرد: برخی از پرونده مربوط به حوزه معاینات بود که دستورات لازم در این خصوص صادر شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *