بلاتکلیفی تیم‌داری شهری که نیمی از تیم ملی والیبال است

8:45 - 23 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۸۷۰۸
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
باوجود آغاز فعالیت نقل و انتقالاتی تیم‌های مختلف، هنوز خبری از وضعیت تیمداری شهر ارومیه در لیگ برتر پیش رو مشخص نیست.

خبرگزاری میزان - تیم ملی والیبال ایران در حالی رقابت خود در این دوره از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال 2022 مقابل مصاف رقبای تا دندان مسلح و برتر جهان آغاز کرده که برای نخستین بار است که با کادرفنی ایرانی گام به این تورنمنت گذاشته است.

علاوه بر سکانداری بهروز عطایی، به عنوان یک سرمربی ایرانی، موضوع مهم دیگر پوست‌اندازی گسترده در تیم ملی و والیبال و تغییر نسلی است که پس از خداحافظی سعید معروف و عدم دعوت از بازیکنان باتجربه‌ای مانند امیر غفور، فرهاد قائمی و سیدمحمد موسوی در تیم ملی رخ داده است.

یکی از نکاتی که در ترکیب جوان شده تیم ملی بسیار به چشم می‌زند، حضور پرتعداد بازیکنان ارومیه‌ای همانند سنوات قبلی در ترکیب اصلی تیم ملی والیبال است. در حال حاضر از ترکیب اصلی و ابتدایی که عطایی برای 3 دیدار قبلی تیم ملی استفاده کرده، 4 بازیکن شروع کننده تیم از شهر والیبال‌خیز ارومیه هستند.

در این بین میلاد عبادی‌پور سرآمد بازیکنان ارومیه‌ای تیم ملی است که پس از خداحافظی معروف و غیبت موسوی به عنوان یک ارومیه‌ای بازوبند کاپیتانی تیم ملی والیبال را بسته است. این درحالیست که عبادی‌پور بازوبند کاپیتانی را از سعید معروفی تحویل گرفته که خودش هم اهل ارومیه است.

علاوه بر عبادی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور یکی دیگر از بازیکنان ثابت در ترکیب تیم ملی به شمار می‌رود که با وجود 24 سال سن، چندین سال‌ است در تیم ملی والیبال حضور دارد و علاوه بر کسب عناوین انفرادی مختلف به عنوان لیبرو، سابقه قهرمانی در رده‌های نوجوانان و جوانان در جهان را دارد.

مرتضی شریفی هم دیگر ستاره ارومیه‌ای تیم ملی والیبال به حساب می‌آید که پنجمین لیگ ملت‌های خود را پشت سر می‌گذارد. وی پس از درخشش در ترکیب تیم اسپورتوتو در لیگ ترکیه به تیم ملی دعوت شد و با توجه به مصدومیت میثم صالحی، رقیب همشهری خود در پست دریافت کننده، به فرد قابل اعتماد عطایی تبدیل شده است.

امیرحسین توخته سرعتی‌زن خوش‌پرش و لژیونر هم نفر چهارمین بازیکن ارومیه‌ای است که توانسته نظر عطایی را به خود جلب کند و در ترکیب ثابت تیم ملی باشد. همچنین در کنار این بازیکنان بردیا سعادت، پشت‌خط زن خوش پرش و لژیونر حاضر در سری‌آ هم دیگر بازیکن ارومیه‌ای در لیست نهایی بهروز عطایی است که قطعا با توجه به شرایط سنی که دارد، آینده درخشانی پیش رو دارد.

البته نباید از یاد برد که از بین 3 بازیکن مصدومی که در تیم ملی نیستند، میثم صالحی که سابقه بازی در پلاس‌لیگا را دارد نیز اهل ارومیه است و در صورت بهبودی قطعا یکی از نفرات اصلی در تفکرات تاکتیکی عطایی خواهد بود.

باوجود چنین شرایطی که هواداران متعصب و پرشور ارومیه، این شهر را پایتخت والیبال ایران و آسیا می‌دانند هنوز وضعیت تیمداری شهر ارومیه در لیگ برتر 1401 مشخص نیست و هر هفته مسئولان در شورای شهر این شهر و همچنین هیات والیبال تیمداری در فصل آینده را به جلسات فرسایشی موکول می‌کنند که همین باعث افزایش ناراحتی و ناامیدی در بین هواداران والیبال در ارومیه شده است.

نامعلوم بودن تیمداری شهر ارومیه در لیگ برتر والیبال در حالیست که قرار است سی‌وپنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان از دوم آبان‌ ماه آغاز شود و حتی تیم‌های مدعی مانند شهداب یزد، پیکان، فولاد سیرجان و هراز آمل با مشخص کردن کادرفنی خود شروع به خرید بازیکنان مدنظر هم کرده‌اند.

قرار است در همین خصوص جلسه سرنوشت‌ساز برای تصمیم‌گیری در مورد تیمداری شهر ارومیه در لیگ برتر والیبال روز سه‌شنبه همین هفته برگزار شود تا در صورت موافقت شورای شهر، تیمی از ارومیه در لیگ برتر والیبال حاضر باشد.

از همین رو قرار است فردا(سه‌شنبه) جلسه ویژه در شورای شهر ارومیه برای موافقت با تیم‌داری باشگاه شهرداری ارومیه در لیگ برتر ۱۴۰۱ برگزار شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *