سلیمی: بی‌پولی فدراسیون وزنه‌برداری را نمی‌توان قبول کرد/ درآمد 400 میلیونی از سالن کنسرت چه شد؟

11:59 - 22 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۸۳۹۵
قهرمان وزنه‌برداری فوق سنگین جهان و المپیک گفت: متاسفانه علی مرادی هرکسی که از او انتقاد داشت، به هر دلیلی حذف کرد و کنار گذاشت.

خبرگزاری میزان - بهداد سلیمی، قهرمان وزنه‌برداری فوق سنگین جهان و المپیک در گفت‌وگو با برنامه رادیو تهران در مورد قهر ملی‌پوشان به خاطر نارضایتی از عملکرد علی مرادی در راس فدراسیون صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*نگرانی خود را از دو سال قبل اعلام کردیم. وزنه برداری شرایط خوبی ندارد و بسیار وخیم تر از گذشته هم شده است. زمانی که بچه‌ها اردو را ترک کردند، من خبر نداشتم و از رسانه‌ها متوجه شدم. شرایطی که آن‌ها به خاطر آن اردو را ترک کردند را خودم با گوشت و پوستم چند سال قبل لمس کرده بودم و متوجه می‌شوم که صحبت این عزیزان درست است. این مشکلات در گذشته هم بوده، اما نه در این حد.

*قطعا باید این شرایط به وجود بیاید. کسانی می‌توانند کمک کنند و درد و مشکلات وزنه برداران را بدانند که خاک این رشته را خورده باشند و تحصیلات مدیریت ورزشی داشته باشند، اما متاسفانه علی مرادی هرکسی که از او انتقاد داشت، به هر دلیلی حذف کرد و کنار گذاشت. الان هم ورزشکاران قهرمان المپیک و جهان ما وقتی مشکلات را گفتند به نوعی شورشی خطاب شدند.

*احترام‌ها در مورد قهرمانان از سوی فدراسیون و شخص رئیس آن از بین رفته است. من پای درد دل ملی پوشان که می‌نشینم دقیقا متوجه می‌شوم همان رفتارهایی که با ما می‌شد با شدت بیشتری الان انجام می‌شود. 

*نمی‌دانم متوجه اشتباه خود شده‌اند یا خیر، چون فردای همان روز مشاور بانوان فدراسیون نیز به طرفداری از مرادی با همان رسانه بیگانه مصاحبه کرد. این کار برای بار اول شاید اشتباه باشد، اما وقتی دو بار و بیشتر تکرار می‌شود، برنامه ریزی شده است و شاید هم حامل پیامی برای مدیران کشور است و امیدوارم مدیران این پیام‌ها را گرفته باشند. 

*اینکه چانه بودجه وزنه برداری کوچک است را می‌پذیرم و قطعا همینطور است. وزنه برداری با این همه مدال و قهرمانان جزو ضعیف ترین فدراسیون‌ها از لحاظ بودجه بوده، اما ما در مورد مسائل دیگر صحبت می‌کنیم. در جلسه ملی پوشان با صالحی امیری او گفت که فدراسیون از ابتدای سال تا الان نزدیک به 3 میلیارد تومان پول گرفته است. از طرف دیگر سالن وزنه برداری هم در اختیار یک شرکت است که کنسرت برگزار می‌کند. من با مسئول سالن که صحبت می‌کردم می‌گفت از ابتدای سال تاکنون 400 میلیون تومان به فدراسیون داده‌اند. 

*با این شرایطی که عنوان شد نمی‌توان قبول کرد که فدراسیون الان پول ندارد چرا که طبق شواهد 3.5 میلیارد طی کمتر از سه ماه به فدراسیون رسیده است. اگر برای اردوی بزرگسالان هزینه نکنند، کجا می‌خواهند هزینه کنند؟ وزنه برداری همگانی نبوده و قهرمانی است، پس باید بودجه برای قهرمانانش هزینه شود. با این شرایط اصلا به آینده خوشبین نیستم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *