رئیس کل دادگستری یزد: باید از مشارکت مردم در مبارزه با فساد استفاده کرد

10:46 - 22 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۸۲۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: باید برای کشف و مبارزه با فساد و جلوگیری از تعرض به حقوق بیت المال، از ظرفیت مردم و مشارکت آحاد جامعه استفاده کرد.

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد، اظهار کرد:‌ یکی از نکات مورد تأکید در قوه قضاییه، برنامه ریزی و تلاش در جهت ارتقا دانش حقوقی و افزایش آگاهی‌های مردم نسبت به مسائل قضایی است.

وی تصریح کرد: حضور در بین مردم و ایجاد زمینه‌هایی برای دسترسی راحت آحاد جامعه به خدمات قضایی نیز از جمله موضوعاتی است که باید مورد اهتمام باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، با تاکید بر حفظ کرامت منابع انسانی و تکریم مراجعان بیان کرد:‌ تکریم ارباب رجوع و مراجعان به دادگستری از تکریم منابع انسانی به عنوان رکن خدمت به مردم آغاز می‌شود، چرا که اگر شرایط و محیط مناسبی برای کارکنان فراهم شود زمینه خدمت بهتر و بی‌منت به خلق هم ایجاد می شود.

وی برنامه ریزی و تدبیر در جهت تحقق شعار سال را از مهمترین وظایف و مسئولیت ها دردادگستری دانست و گفت: در اجرایی و عملیاتی شدن عنوان سال، همه مردم و مسئولان نقش دارند، اما نقش دستگاه قضایی در این زمینه نقشی حائزاهمیت است چرا که باید حامی تولید، اشتغال و کارآفرینی باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، شناسایی کانون های پرونده ساز و برنامه ریزی جهت کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی را بسیار مهم برشمرد و ابراز کرد: اتخاذ تدبیر مناسب برای مقابله با عوامل و کانون‌هایی که موجب افزایش ورود پرونده می شوند باید در دستور کار قرار گیرد و تلاش شود تا آنجا که امکان دارد با شیوه‌های مدیریتی و سایر روش‌ها، از تشکیل پرونده جلوگیری شود.

وی انقلاب اسلامی را عطیه الهی ذکر کرد که در سایه دین حق، مردم لایق و جامعیت رهبری شکل گرفته است و گفت: باید اذعان کرد با وجود تلاش های بنیانگذار جمهوری اسلامی و زحمات خلف صالحش، حضرت آیت الله خامنه‌ای هنوز برخی از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی محقق نشده که این مهم ناشی از ضعف در برخی مدیریت‌ها است که باید اصلاح شود.

دهشیری تأکید کرد: مردمی که همواره پای نظام و انقلاب ایستاده اند و با وجود تمام سختی‌ها و صعوبت‌ها سنگرخود را خالی نکرده‌اند، شایسته دریافت بهترین خدمات هستند.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های «مجید کارگران بافقی» تقدیر و «یدالله جعفری» به عنوان رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب یزد معارفه شد.

بیشتر بخوانید:

۸ جسد از پیکرهای قربانیان حادثه قطار مشهد-یزد شناسایی شد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری معارفه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *