رئیس کل دادگستری استان کرمان: سند تحول و تعالی قضایی سندی راهبردی برای قوه قضاییه است

11:37 - 22 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۸۱۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:اجرای سند تحول و تعالی قضایی به صورت جدی در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در آیین تکریم و معارفه دادستان های سابق و جدید شهرستان بم اظهار کرد : کارگروه هایی ذیل سند تحول و تعالی قضایی در کشور و استان تشکیل شده و تلاش می شود این سند هر چه سریعتر و به شکلی کامل و اجامع اجرایی شود، بخش عمده این سند باید در صف دادگستری انجام شود و سندی صرفا برای اجرا در حوزه ستادی نیست ،این سند به صورت جدی در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد.

وی گفت: بسیاری از اسناد بالادستی باید از ستاداجرایی شود، اما این سند تکالیفی را از ستاد تا صف مشخص کرده که باید به صورت همزمان اجرایی شوند.

رئیس دادگستری استان کرمان افزود: سند تحول و تعالی قضایی نویدبخش آن است که در سال های آینده می توان بخش زیادی از انتظارات و توقعات مردم را به نحو احسن اجرایی کرد.

وی با اشاره به اینکه شرق استان کرمان به ویژه شهرستان بم، ظرفیت بسیار ارزشمندی در حوزه نیروی انسانی پرتلاش، کشاورزی و خودروسازی دارد، تاکید کرد: تلاش می کنیم که مردم از خدمات مطلوب قضایی بهره مند شوند و همکاران قضایی و اداری نیز در شرایط مناسبی به مردم خدمات رسانی کنند.

وی با اشاره به این مطلب که دستگاه رسالت و مسئولیت بسیار خطر اجرای عدالت را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد، گفت: رسالت ها و وظایف دستگاه قضایی با امکانات، نیروی انسانی و فضای اداری موجود تناسب ندارد و همین مسائل موجب شده مردم از برخی مسائل و مشکلات موجود ناراضی باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: روحیه جهادی موجود که در بین مسئولان نظام یک اصل است؛ در دستگاه قضایی در عمل وجود دارد و تلاش های فراوانی در مسیر رضایت مندی مردم صورت می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با ذکر این مطلب که ریاست قوه قضاییه به عنوان فردی مردمی، پرتلاش و جهادی تمام همت خود را برای ایجاد تحول در دستگاه قضایی به کار گرفته است، اظهار کرد: امروز شاهد تلاش های جهادی هستیم اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که قضات، کارمنان و مردم را آزرده خاطر می کند.

وی با اشاره به اینکه رضایت مندی در حوزه مدیریتی قوه قضاییه بالاست،افزود: باید بدانیم اکثر مدیران در سطح استانی و شهرستانی قوه قضاییه، جوان هستند و قوه قضاییه به توصیه مقام معظم رهبری در حوزه جوان گرایی و سپردن مسئولیت ها به جوانان به خوبی عمل کرده است و این افراد نیز خوش درخشیده اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: موجب افتخار است که نیروهای جوان دستگاه قضایی کارآمد هستند و از نظر علمی و تجربی در جایگاه بالایی قرار دارند.

وی از تلاش های محمد ضیاء الدینی دادستان سابق بم نیز تقدیر کرد و گفت: دادستان سابق زحمات بسیار زیادی در سمت دادستانی بم را تقبل کرده اند و از این تلاش ها تقدیر کرده و از تجربیات ایشان دستگاه قضایی همچنان بهره مند خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بهنام جعفری زاده، دادستان جدید بم نیز از نیروهای جوان، خوشنام و پرتلاش در مرکز استان هستند و در سمت های مختلفی مشغول خدمت بوده اند، تاکید کرد:این نیروی جوان، پرونده های مهمی را مورد رسیدگی قرار داده و کارنامه درخشانی دارد و از امروز به عنوان دادستان بم مشغول فعالیت خواهند شد.

وی با اشاره به این مطلب که مسئولیت دادستانی بسیار سنگین است، تصر یح کرد: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت گزار مردم هستند و باید رابطه خود را با مردم تقویت کنند و در این رابطه هماهنگی بین دستگاهی به منظور نیل به اهداف نظام نیز بسیار مهم است.

حرکت جهادی از اولویت های خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است

امام جمعه شهرستان بم نیز از حمایت های دستگاه قضایی در حوزه تولیدو اشتغال از جمله حمایت از صنایع خودروسازی، تقدیر کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر حرکت جهادی، جدی، شبانه روزی، پرتلاش و باانگیزه تاکید دارند و هر فرد در هر جایگاهی باید به این اصل اساسی جامه عمل پوشاند.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم دانشی بر ضرورت نظارت و بازرسی ها نیز تاکید کرد و ادامه داد: لازم است که برخی مشکلات موجود در این شهرستان با تدبیر قضایی در اسرع وقت برطرف شود.

در برخورد با فساد باید به صورت جدی اقدام شود

فرماندار شهرستان بم نیز از همکاری های دستگاه قضایی از جمله در برگزاری انتخابات سالم و امن تقدیر کرد و گفت: انتظار می رود که در برخورد با فساد به صورت جدی اقدام شود و در کنار اقتدار، برخورد مناسب با مردم را در دستور کار داشت.

محمد برزنگ با اشاره به اینکه اهمیت دستگاه قضایی بر هیچ فردی پوشیده نیست، تاکید کرد: بسیار ارزشمند است که پس از گذشته بیش از 40 سال از انقلاب، هر روز اعتماد و امید مردم به نظام و انقلاب افزایش می یابد و باید قدردان این موضوع مهم بود.که با تمام توان آماده همکاری با دستگاه قضایی شهرستان هستیم.

دادسرای بم در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد

رئیس دادگستری شهرستان بم نیز گفت: دادسرای بم در بهترین وضعیت ممکن از نظر تعداد موجودی پرونده و نرخ رسیدگی و سایر شاخص ها قرار دارد و این امر تلاش های شبانه روزی انجام شده در این حوزه را نشان می دهد.

حسین رمضانی زاده با اشاره به اینکه در حوزه کیفیت رسیدگی به پرونده ها ، رضایت مندی مردم به خوبی حاصل شده است، تاکید کرد: در راستای حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات بسیار خوبی از سوی دادستان سابق بم انجام شده که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ساماندهی وضعیت زندان بم، تاکید کرد: استقرار یک واحد اجرای احکام در زندان ها موجب تسریع در انجام امور مربوطه شده است و زمینه استفاده از نهادهای ارفاقی برای مددجویان زندان ها را فراهم کرده است.

رئیس دادگستری بم گفت: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیز بالغ بر 30 جلسه با حضور دادستان بم برگزار شده است و این شهرستان در سال گذشته در زمینه پیشگیری از وقوع جرم رتبه دو م را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیل شدن کارخانجات بزرگ منطقه گفت: دادستان سابق دلسوز ،مردم دار و دارای حسن اخلاق با مردم و مسئولان بوده اند که تقدیر و تشکر می کنیم.

وی گفت: دادستان جدید بم نیز پرچمدار مبارزه با فساد و حراست از حقوق بیت المال هستند و انشاالله خدمات ارزشمندی را با حضور وی در این شهرستان شاهد خواهیم بود.

رسیدگی به 62 هزار و 702 پرونده در بم

دادستان سابق بم نیز با اشاره به آمار عملکرد خود از تیرماه 95 تا پایان سال 1400، گفت: موجودی پرونده ها در تیرماه 95، یک هزار و 509 پرونده بوده و یک هزار و 246 پرونده نیز در کلانتری ها موجود بود، ادامه داد: در طول این مدت 61 هزار و 282 پرونده به دادسرای بم وارد و 62 هزار و 702 پرونده است و موجودی فعلی دادسرا در شعب تحقیق 189 پرونده است که معادل 87 درصد کاهش پرونده ها را داشته ایم و در حال حاضر 76 پرونده است در کلانتری بم وجود دارد.

محمد ضیاءالدینی با اشاره به اینکه درصد ابلاغ الکترونیک در بم 96 درصد است، اظهارکرد : پرونده های مسن در داسرای بم 19 پرونده است که 73 درصد کاهش داشته است.

وی احیای شعبه اجرای احکام مستقر در زندان را از دیگر تجربیات موفق دادسرای بم دانست و اظهار کرد: به منظور کاهش ورودی پرونده ها، کمپ ترک اعتیاد بم راه اندازی و از بروز بسیاری از جرایم از جمله سرقت های خرد کاهش یافت.

دادستان سابق بم، مبارزه قاطع و جدی با جرایم امنیتی را از دیگر اقدامات دادسرای بم دانست و ادامه داد: جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی به منظور حفظ باغ شهر بم و حمایت از تولید و اشتغال از ضروریاتی است که در این شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

ضیاء الدینی بیان کرد: در راستای حمایت از تولید برمبنای برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و همکاری مدیران تولیدی و صنعتی، از تعطیلی کارخانه ها و تعدیل نیروها جلوگیری شده است.

مسئولیت ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی، امانت هستند

دادستان جدید شهرستان بم نیز گفت: باید تلاش کنیم تا ظرفیت های بالقوه موجود به بالفعل شده و زمینه توسعه اقتصادی، اجتماعی و رفاهی مردم فراهم شود.

بهنام جعفرزاده از مسئولیت ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک امانت مهم یاد کرد و ادامه داد: وظیفه داریم به احسن وجه امانت داری کرده و از این امانت در مسیر مشخص شده برای خدمت به مردم و نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *