رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش قالیباف به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام/ جلوگیری از بن‌بست‌ نمایی یکی از وظایف حتمی مجلس است

10:53 - 22 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۸۰۵۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نشست علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

خبرگزاری میزان - جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور بیش از دو سوم نمایندگان آغاز شد.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح دوفوریتی اصلاح جدول محرومیت زدایی قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور بخشی دستور کار نشست امروز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای نشست علنی امروز گفت: وزرای جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس بانک مرکزی در نشست غیرعلنی امروز مجلس حاضر شدند، در این جلسه مسائل مربوط به حوزه‌های بازنشستگی، نهاده‌ها و مباحث مربوط به تولید در حوزه کشاورزی و تامین نهاده‌ها و تضمین برای تولیدات آینده حوزه کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

قالیباف ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان را در سانحۀ تلخ و ناگوار خروج قطار مسافربری مسیر مشهد به یزد از ریل، به ملت شریف ایران و خانواده‌های بازماندگان گفت: ضروری است، کمیسیون محترم عمران با بررسی دقیق علل و عوامل وقوع حادثه و قصور احتمالی، گزارش بررسی‌های کارشناسی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به نمایندگان ملت ارائه کند.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین وظیفه خود می‌دانم تشکر وافر و عمیق خود و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی را از برگزاری دیدار حضوری و صمیمانه با رهبر معظم انقلاب و نظر لطف و رهنمودهای حکیمانه ایشان اعلام کنم و مجددا تصریح می‌کنم که این حمایت‌ها، نه تنها سبب نادیده گرفتن نقاط ضعف و اشکالاتمان نمی‌شود، بلکه باور داریم که بار مسئولیت‌مان را در خدمت به مردم سنگین‌تر و عزم‌مان را برای تلاش بیشتر راسخ‌تر می‌کند.

قالیباف یادآور شد: یکی از وظایف حتمی دیگر که به‌خصوص در مجلس فرصت و زمینه پرداختن به آن فراهم است، جلوگیری از بن‌بست‌نمایی نسبت به اوضاع کشور است که منجر به یأس مردم خواهد شد. ما در مکتب خمینی عظیم آموخته‌ایم که تنها یأس مشروع و مطلوب، مأیوس شدن از کمک ابرقدرت‌هاست؛ باید روی پای خودمان بایستیم تا به بن‌بست نرسیم. برای این کار، به هویت خودمان و ایمان این مردمِ رشید، تکیه داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: ما تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس را اقدامی خصمانه و غیرسازنده می‌دانیم که به معنای تاثیرپذیری مستقیم آژانس هسته‌ای از محافل صهیونیستی است. این اقدام همکاری‌های بسیار سازنده، داوطلبانه و سخاوتمندانه ایران با آژانس را نادیده گرفته و مسیری را گشوده است که تداوم آن حتما به سود مذاکرات جاری دیپلماتیک نخواهد بود؛ این اقدامات نشان‌ می‌دهد که طرف مقابل، در رسیدن به توافق خوبی که تحریم ها علیه ملت ایران رفع شود، جدی نیست.

قالیباف همچنین اظهار کرد: ما قاطعانه از اقدامات فنی و حقوقی اخیر سازمان انرژی اتمی در پاسخ به قطعنامه ظالمانه اخیر و رفتار غیرسازنده کشورهای بانی آن، حمایت کرده و ضمن استقبال از رای منفی دو‌ کشور روسیه و چین به این قطعنامه، تاکید می‌کنیم تمرکز بر خنثی‌سازی تحریم و ایجاد رونق اقتصادی با تکیه بر توان داخلی به گونه‌ای که منجر به گشایش در زندگی و شرایط معیشتی مردم بشود، مهم‌ترین و قوی‌ترین پاسخی است که می‌تواند و باید به دشمنان و بدخواهان ملت سرافراز ایران داده شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *