اتمام پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد

22:22 - 21 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۷۶۵۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر راه شهرسازی گفت: تا کنون ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که پالایش‌ها تا پایان خرداد به اتمام می‌رسد.

خبرگزاری میزان – بنا به اعلام وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم کلنگ‌زنی ۱۵ هزار واحد مسکونی در چیتگر گفت: توافقی بین وزارت راه و شهرسازی با نیروهای مسلح مبنی بر ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی منعقد شده که طبق توافقات متعدد، ساخت این واحدها در سراسر کشور توسعه خواهد یافت.

قاسمی با اشاره به عدم تناسب عرضه و تقاضای مسکن خاطرنشان کرد: نیاز مردم، مسئولیت دولت و قانون جهش تولید مسکن، ایجاد رویکرد جهادی و جدی در سراسر کشور درباره تأمین مسکن را ضروری می‌کند و امیدواریم با پروژه‌های در دست انجام، اقتصاد و اشتغال کشور را رونق بخشیم.

وی افزود: قانون جهش مسکن همزمان با آغاز کار دولت سیزدهم در مهر ماه ابلاغ شد و شامل بخش‌های مختلف از جمله ایجاد سامانه‌های مرتبط، انجام توافقات با بانک‌ها برای تأمین تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و ایجاد صندوق ملی مسکن می‌شد تا بتوانیم بخشی از کمک هزینه‌های اقشار ضعیف را تأمین کنیم و منابع خوبی نیز تاکنون به این صندوق اختصاص یافته است.

قاسمی گفت: در مسکن مهر فقط تأمین زمین برای یک میلیون و ۶۰ هزار واحد توسط دولت انجام شده اما در نهضت ملی مسکن دولت ملزم به تأمین همه زمین‌های مورد نیاز بوده که کار بزرگی است و طی این مدت زمین مورد نیاز برای دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد تأمین شده است.

عضو هیأت دولت خاطر نشان کرد: زمین مورد نیاز برای چهار سال آینده پیش‌بینی شده و اصلاحاتی نیز در بخش‌های مختلف نهضت ملی مسکن نسبت به مسکن مهر ایجاد کردیم.

وی افزود: این اصلاحات شامل روش‌های شهرسازی، معماری و کیفیت ساخت می‌شود.

قاسمی ادامه داد: برای مثال در مسکن مهر برای هر یک هکتار ۱۲۷ خانوار در نظر گرفته شده بود اما در نهضت ملی مسکن در هر هکتار ۵۰ خانوار ساکن می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت نام ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در نهضت ملی مسکن گفت: تا پایان خرداد پالایش همه ثبت نام کنندگان تکمیل شده و پیش‌بینی می‌شود ۴ میلیون نفر پالایش شوند.

قاسمی خاطر نشان کرد: احداث ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده را در دستور کار قرار دادیم که ۵۰ هزار واحد آن در حال ساخت است.

وی افزود: بر اساس آمارها یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در حال ساخت است و این رقم روزانه در سراسر کشور افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تحقق هدف ایجاد ۴ میلیون مسکن، ساخت واحدها در دو پارت دو میلیونی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با حمایت‌های مجلس و اعتباری که برای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده طبق برنامه زمانبندی پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *