معاون قضایی قوه قضاییه برای نهمین بار در مرکز ارتباط مردمی حضور یافت/ حجت الاسلام و المسلمین رحیمی: در صورت احراز قصور در رسیدگی‌های قضایی پرونده‌ها مجدد بررسی می‌شوند

19:01 - 21 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۷۵۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی قوه قضاییه ظهر امروز برای نهمین بار با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه با تعدادی از مراجعه کنندگان دیدار و به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی آن‌‍‌ها پرداخت.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین صادق رحیمی ظهر امروز (شنبه ۲۱ خرداد ماه) به همراه علی اصغر رفاهی مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی حوزه ریاست قوه قضاییه با حضور در این مرکز با تعدادی از مراجعان که از استان‌های مختلف کشور برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند،حضور پیدا کرده بودند و دارای مشکلات و پرونده‌های حقوقی و قضایی هستند، به صورت چهره به چهره دیدار کرد.

در این برنامه هموطنان با طرح موضوعات مختلف قضایی و حقوقی، مشکلات خود را مطرح کردند که دستورات لازم برای رفع، حل و فصل این موارد توسط معاون قضایی قوه قضاییه صادر شد.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام و المسلمین رحیمی ضمن تشکر از مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، بیان کرد: اداره ارتباطات مردمی حوزه ریاست قوه قضاییه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان عالی قوه قضاییه است، از آنجایی که مراجعه کنندگان به این مرکز در قوه قضاییه پرونده دارند، همکارانم در این مرکز موضوعات مختلف مردمی را دریافت و کارشناسی می‌کنند و پرونده‌ها را برای مسئولان عالی قوه قضاییه تشریح می‌کنند تا به راحتی به دغدغه مردم رسیدگی بهتر شود.

معاون قضایی قوه قضاییه با بیان اینکه پرونده‌های مردمی با مضمون موضوعات ماده 477، استیذان، عفو، تصفیه و امور ورشکستگی مورد رسیدگی معاونت قضایی قوه قضاییه قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در روزهای شنبه هر هفته به منظور بررسی و رسیدگی به شکایات مردمی که دارای پرونده‌های مربوط به معاونت قضایی قوه قضاییه هستند، اقدام به انجام وظیفه کرده و با هموطنان به صورت چهره به چهره دیدار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پس از دستور حجت الاسلام و المسلمین اژه‌‎ای رئیس قوه قضاییه، برای نهمین بار در این مرکز حضور یافتم، گفت: در این جلسه به دغدغه 10 نفر از هموطنان به صورت چهره به چهره رسیدگی شد و پس از دریافت و شنید ن خواسته‌هایشان دستورات حقوقی و قضایی لازم برای بهبود و تسریع در بررسی پرونده‌هایشان، صادر شد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی اظهار کرد: یکی از موارد امروز متقاضی عفو بود که فرزند خانواده‌ به جرم حمل موادمخدر حکم اعدام برایش صادر شده است.

وی با بیان اینکه متهمان قالب پرونده‌های دارای موضوع موادمخدر منتهی به صدور حکم اعدام، حامل موادمخدر هستند، گفت: در خصوص این پرونده به مقامات قضایی استان محل زندگی متهم تاکید شد تا اگر این پرونده شرایط عفو در کمیسیون را دارد مراتب را به ما اعلام کنند.

معاون قضایی قوه قضاییه ادامه داد: در ادامه این پرونده اعلام شد که اگر پرونده شرایط و صلاحیت بررسی در کمیسیون عفو را ندارد با استناد به ماده 20 که از اختیارات رئیس قوه قضاییه برای صدور دستورات قضایی است، از این ماده قانونی برای متهم این پرونده استفاده شود.

وی افزود: در رابطه با این پرونده گزارشی را با لحاظ تمام جوانب تهیه و برای رئیس قوه قضاییه ارسال خواهم کرد تا پس از بررسی موضوع توسط وی، اگر حجت الاسلام و المسلمین اژه‌‎ای ماده 20 را برای این پرونده بپذیرد، بدون در نظر گرفتن کمیسیون عفو برای این پرونده، متهم در اولین فرصت برای عفو مقام معظم رهبری قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی با بیان اینکه 9 موضوع دیگر مراجعه کنندگان دیدار مردمی امروز بحث ماده 477 بود، گفت: قبل از ارجاع پرونده‌های این حوزه، مراتب و سوابق این پرونده‌ها در معاونت قضایی رسیدگی می‌شوند، بررسی برخی از پرونده‎ها در معاونت قضایی تمام شده و مراتب به سمع رئیس قوه قضاییه رسیده و در حال حاضر منتظر نظر وی برای اعمال دستور در این خصوص هستیم.

وی افزود: در دیدار امروز در خصوص پرونده‌‎های ماده 477 برای برخی موارد دستور تسریع رسیدگی صادر و برای برخی نیز موارد در معاونت قضایی قوه قضاییه و استان‎های مربوطه رسیدگی و رد و به آن‌ها اعلام شد که برای اطمینان خاطرشان مجددا به پرونده آن‌ها رسیدگی خواهیم کرد که مراتب به سمع رئیس قوه قضاییه خواهد رسید و در صورت اذن وی، پرونده‌‎ها مجدد مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

معاون قضایی قوه قضاییه اظهار کرد: در هر زمان احساس ما بر این باشد که در پرونده‌ای قصوری از جانب ما رخ داده است، برای بررسی موضوع مراتب را به رئیس قوه قضاییه مبنی بر اشتباه در بررسی یک پرونده‌ قضایی، اعلام خواهیم کرد و اگر وی اذن به بررسی مجدد پرونده‌ای بدهد به صورت چندباره به موضوع ورود خواهیم کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضائیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *