اختلاف نظر متخصصان در رابطه با هوازی بودن آبله میمونی

14:05 - 21 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۶۹۷۰
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، انتقال بیماری آبله میمونی از طریق هوا را رد کرده با این حال برخی از کارشناسان مخالف این فرضیه هستند.

خبرگزاری میزان _ ایسنا نوشت: مسئولان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده روز گذشته (جمعه) با این ایده که ویروس آبله میمونی می تواند از طریق هوا پخش شود، مخالفت کردند و اظهار داشتند: ویروس عامل بیماری آبله میمونی از طریق تماس فیزیکی مستقیم با زخم‌ها یا وسایل آلوده از بیمار منتقل می شود.

آنان اعلام کردند: ویروس ممکن است از طریق ترشحات تنفسی فرد آلوده که در تماس نزدیک با فرد دیگری باشد منتقل شود. اما ویروس آبله میمونی نمی تواند برای مسافت های طولانی در هوا باقی بماند.

هرچند کارشناسان متخصص در زمینه انتقال ویروسها از طریق هوا، مخالف این ایده نیستند اما برخی از آنان بر این باورند که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها این احتمال را که قطرات تنفسی بزرگ یا کوچک می توانند در فاصله کوتاه از بیمار استنشاق شوند به طور کامل مدنظر قرار نداده است.

به گزارش نیویورک تایمز، سازمان جهانی بهداشت (WHO) و چندین متخصص اظهار داشته اند: اگرچه انتقال آبله میمونی از طریق هوا در فاصله کوتاه غیرمعمول به نظر می رسد، این امکان وجود دارد و رعایت اقدامات احتیاطی ضروری است. همچنین انگلیس آبله میمونی را در فهرست بیماری‌های عفونی با پیامد بالا قرار داده است که می تواند از طریق هوا پخش شود.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *