رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مصوبه تغییر ساعات کار اداری در ایام گرم سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد

13:56 - 21 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۶۹۴۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
با امضای معاون اول رئیس جمهور، مصوبه دولت درخصوص تغییر ساعات کار اداری در ایام گرم سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، به منظور مدیریت مصرف برق در ایام گرم سال جاری، ساعات شروع و خاتمه کار كليه دستگاه های اجرايی، بانك ها، نيروهای مسلح و نهادهای عمومی غيردولتی را از تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ تا تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ تعیین کرد و استانداران موظفند ساعات کار کاهش یافته در این مدت تا میزان مقرر در ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری را در ماه های باقیمانده سال جاری جبران نمایند

کلیه دستگاه های اجرایی فوق الذکر مکلفند از یک ساعت قبل از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با خاتمه کار، دستگاه های سرمایشی را خاموش نمایند.

همچنین هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱، به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل (۱۳۸) قانون اساسی، با اصلاح تبصره (۲) بند (۳) مصوبه هیئت وزیران درخصوص تعیین میزان ضریب حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۱ و الحاق یک تبصره به آن به عنوان تبصره (۳) موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، رشد حقوق، مزایا و فوق العاده های مشمولان قانون کار که در دستگاه های اجرایی مشغول به کار هستند، تابع ضوابط مقرر در قانون کار خواهد بود.

براساس تبصره الحاقی یاد شده، تبصره ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص مشمولان این تبصره لازم الرعایه است.

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱، به پیشنهاد شورای عالی کار و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور، کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار را تعیین کرد.

بر این اساس، کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۱، ماهانه مبلغ ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *