رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشدید اقدامات علیه مسلمانان در جامعه هند

15:01 - 21 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۶۹۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدامات ضد اسلامی در جامعه هند با حمایت دولت و پلیس این کشور همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – در جامعه هند آهنگ‌های مملو از نفرت، سلاحی برای هدف قرار دادن مسلمانان است.

به گزارش «stuff.co»، خشم دیوانه‌وار علیه مسلمانان با آهنگ‌های تحریک‌آمیز که توسط اوباش هندو پخش می‌شد و خواستار خشونت هستند، رواج یافته است.

ویدئوهای منتشر شده در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که صدها نفر از هندوها با آهنگ‌هایی که از بلندگوها به صدا در می‌آیند و شامل فراخوان‌هایی برای خشونت علیه مسلمانان می‌شود، در حال پایکوبی و تحریک افراد هستند.

حزب حاکم BJP (حزب بهاراتیا جاناتا - حزب مردم هند) یک حزب ملی‌گرای هندو است که هدف آن تبدیل هند به کشوری تحت فرمانروایی هندوهاست که در آن تمام اقلیت‌های مذهبی شهروندان درجه دوم هستند.

هدف اصلی این اقدامات، مسلمانان هند است که 15 درصد از جمعیت این کشور- تقریبا 200 میلیون نفر را تشکیل می‌دهند.

در بسیاری از زمینه‌ها از رفاه گرفته تا آموزش و دیگر امکانات، مسلمانان در وضعیت یکسانی با هندوها قرار ندارند.

نفرت و ترس از مسلمانان چیزی است که BJP را به قدرت رساند و برای اینکه حامیان خود را پرانرژی نگه دارند، باید دائماً خشم علیه مسلمانان را برای بهره‌برداری در راستای منافع خود توسعه دهند.

در درگیری‌های ماه‌های اخیر بین هندوها و مسلمانان، بعد از اینکه خشونت فروکش کرد گروه‌های مسلمان به طور نامتناسب و بسیار بیشتر از هندوها از سوی پلیس هند تحت تعقیب و سرکوب قرار گرفتند.

مغازه‌ها و خانه‌های آنها غارت و به آتش کشیده شد؛ به مساجد هتک حرمت کردند و آنها را سوزاندند؛ ده‎ها خانواده مسلمان نیز آواره شدند.

مسئولان یکی از مساجد در پی این درگیری‌ها می‌گوید «زندگی ما تنها در یک روز نابود شد.»

این جدیدترین مورد از مجموعه حملات علیه مسلمانان در هند بود، جایی که ملی‌گراهای افراطی هندو از مدت‌ها پیش از یک موضع سخت ضد مسلمانان حمایت کرده و خشونت علیه آنها را تبلیغ می‌کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *