وزش باد شدید و گرد و خاک از اواسط هفته

9:48 - 21 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۶۳۷۴
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی سه روز آینده برای بخش‌هایی از آذربایجان‌های غربی و شرقی،‌ اردبیل، ‌استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌ شمالی، خراسان رضوی،‌ بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که گاهی گرد و خاک را به همراه دارد و در مناطق مستعد به شکل تگرگ رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه طی دو روز آینده نیز در بخش‌هایی از استان‌های واقع در جنوب غرب، ‌جنوب، جنوب شرق، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در برخی ساعات انتظار بارش همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک داریم، ادامع داد: روز دوشنبه به دلیل تشکیل توده گردوخاک در کشور عراق انتقال این پدیده را به استان‌های غربی کشور شاهد هستیم که سبب حرکت گرد و خاک به این مناطق می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با افزایش دما در اردبیل،‌ استان‌های ساحلی خزر،‌ شمال شرق و واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی مواجه هستیم، افزود: آب‌های خلیج فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج و متلاطم می‌شود و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان را به همراه دارد.

رفیعی با اشاره اینکه فعالان دریایی باید توجه لارم را داشته باشند،‌ متذکر شد: آب‌های دریای خزر نیز امروز مواج و متلاطم می‌شوند.

وی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران اظهار مرد: آسمان تهران امروز صاف و در برخی ساعات همراه با وزش باد است و برای آن گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دما در تهران امروز به ۳۳ درجه بالای صفر و حداقل دما نیز به ۲۰ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به روز گذشته با ۶ درجه کاهش همراه شده است.فردا نیز دمای هوای تهران به ۲۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

خیزش گرد و خاک در غرب، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز/ رگبار، رعد و برق در برخی مناطق کشور

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *