مرادی: 60 میلیارد نیاز داریم، ولی بودجه ما 9 میلیارد است/ من نگذاشتم برخواه را از سرمربیگری کنار بگذارند

13:29 - 20 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۵۶۲۷
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در واکنش به مصاحبه با یک رسانه معاند سعودی گفت: چون دیدم در مورد وزنه‌برداری و ورزش کشور سیاه نمایی می‌کنند، پاسخ دادم.

خبرگزاری میزان - علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم در خصوص مصاحبه با رسانه معاندِ خارج از کشور و حواشی مربوط به ترک اردو از سوی ملی‌پوشان صحبت‌هایی انجام داد که گزیده ان را در زیر می‌خوانید.

*در فضای مجازی صحبتی از من با یک شبکه معاند پخش شده بود؛ وقتی به من زنگ زدند در عمل انجام شده قرار گرفتم و غافلگیر شدم. چون دیدم در مورد وزنه برداری و ورزش کشور سیاه نمایی و خیانت به کشور می کنند، پاسخی دادم. اما از مردم و خانواده معظم شهدا عذرخواهی می کنم که از صحبت من با این شبکه مکدر خاطر شدند.

*علی هاشمی چه قبل از المپیک و چه بعد المپیک گفت، سه سال پیش من مواردی را پست گذاشتم. شما که آن موقع آمدید درخواست کردید فقط تمرین کنید. ما اردویی نداشتیم. این غذایی که می گویید غذای پرسنل بود. اصلا اردویی نبود. الان هم بحث پاداش و حقوق را مطرح می‌کنید.

*بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی به ورزشکاران حقوق ماهانه نمی دهند. ما به هرحال مبلغی را وظیفه می دانیم پوشش بدهیم. آیا هاشمی در اردویی که دوستان ترک کردند، حضور داشت؟ در اردویی که حضور نداشته ما چطور پول پرداخت کنیم؟ قهرمان المپیک به نام نیست. به حضور در فعالیت های اردویی و بین المللی است. وقتی نیستند من چگونه حقوق پرداخت کنم؟

*از اول سال اعزامی نداشتیم. پرداخت 3 میلیارد مربوط به سال قبل بوده، 50 درصد بودجه ما که امسال ظاهرا 4 میلیارد شده، را پرداخت کردند. نزدیک به 2 میلیارد را دادند که تا برج ششم است. من نمی‌توانم بریز و بپاش کنم. وزارت ورزش از اول سال تا الان تنها 100 میلیون داده، 500 میلیون هم برای بدهی های مالیاتی قبل اقدام کردیم.

*باید بتوانم یک خانواده را جمع و جور کنم همین اردویی که می‌گویند وضعیتش مناسب نیست نزدیک به 200 میلیون تومان فقط پول غذایش شده. بحث مکمل‌های غذایی و همچنین کادر فدراسیون هم مطرح است، وقتی اردو با 15 نفر برگزار می‌شود و باید حقوق بدهیم چکار می‌توانیم بکنیم؟ دوستان توقع دارند زمانی که اردو نیستند هم پرداختی داشته باشم که نمی‌توانم.

*ضمن اینکه قبلاً وقتی اردو نبود شاید مبلغی را حتی به کادر فنی پرداخت می‌کردم کسانی که 10 میلیون می‌گیرند را نمی‌گویند.، اسناد موجود است و بیشتر از این نمی‌خواهم صحبت کنم. با 2 میلیاردی که دادند باید بتوانم خانواده‌داری کنم. اگر اینطور باشد مثل بسیاری از فدراسیون‌های دیگر وقتی می‌خواهند کار را تحویل بدهند بدهی‌های 12، 20 50 و 70 میلیاردی بالا می‌آورند. فقط نزدیک به دو میلیارد بدهی‌های مالیاتی سنوات قبل را داریم والا ما بدهی نداریم. پرداختی‌ها را از همان منبع انجام می‌دهیم.

*شاید زمانی طور دیگری با شرایط اردویی برخورد می‌شد. الان سالن‌های تمرینی ما خوب ترمیم شده ، خوابگاه‌ها مرتب شد، دو ماساژور برای جوانان و بزرگسالان داریم،‌ دو فیزیوتراپ داریم تا چند وقت دیگر هم اردوی بزرگسالان را در یکی از استان‌ها با آب و هوای خوب برگزار می‌کنیم. شرایط غذا هم تا حد خوبی تغییر کرده، تلاش می‌کنیم اردوهای خوبی برگزار شود تا تمرین کنند و بتوانیم اعزام خوبی داشته باشیم.

*مواردی که دوستان اشاره کردند و به وزارت ورزش منتقل کردم با مسئولین کمیته ملی المپیک صحبت کردم برنامه‌ها را داده‌ایم، طبق برآورد نزدیک به 60 میلیارد پول نیاز داریم ولی بودجه ما در وزارت ورزش حدود 9 میلیارد تومان است. سال گذشته 85 درصد بودجه را دریافت کردیم. البته بیشتر فدراسیون‌ها همینطور هستند. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم در  جهت ارتقاء این موضوعات گام برمی‌دارند. محدودیت برای همه وجود دارد. مسأله سیستم گرمایشی و سرمایشی استادیوم آزادی فقط برای وزنه‌برداری نیست.

*رشته‌های دیگر هم این شرایط را داشته‌اند، جوان‌های آنها هم تحمل کرده‌اند، به مسابقات رفتند و افتخارآفرینی هم کردند.

*برخواه خودش هم می‌داند که چندین بار از وزارت ورزش به من تأکید کردند او را کنار بگذاریم، اما من این کار را انجام ندادم. من این کار را انجام ندادم در حضور خودشان هم گفتند و من حمایت کردم. حتی کسانی که قبلاً منتقد بودند و الان کنارش قرار گرفتند مثل بهداد سلیمی گفتند تمرینات او باعث شده بیشتر بچه‌ها آسیب ببینند و به همین خاطر تیم ملی ما دوم شد.

*برخواه قبل از المپیک هم می‌گفت من نباشم گفتیم کار را ادامه بده شما خودتان قهرمان خوبی بودید و الان مربی‌گری می‌کنید ما پشتیبانی می‌کنیم. به هر صورت قبل از این اردو و اینکه بچه‌ها اردو را ترک کنند وقتی از  گلستان رسیدم و آمدم با بچه‌ها صحبت کنم حتی به دوستان پیام دادم و گفتم به برخواه بگویید صبر کند. ظاهراً‌ آقایان در راهرو بوده‌اند اما دوستان اعلام کردند برخواه گفته رفتند. این بی‌حرمتی بوده بعد از آن زنگ زدم و دوستان جواب من را ندادند. برخواه می‌توانست جلوی بچه‌ها را بگیرد طبق گفته محمدی بچه‌ها در راهرو بودند و نرفته بودند و می‌توانست آنها را نگه دارد تا صحبت کنیم. کنار رفتن برای همه است. اینکه می‌گویند باید کنار بروی ما هم بالاخره این سکان را تحویل فرد دیگری می‌دهیم.

*جای تعجب دارد که برخواه چنین صحبتی می‌کند و می‌گوید کمبود امکانات داریم، بله، بوده او اعلام کرده و مقداری تغییر دادیم بر اساس تغییرات انجام شده توانست موفق باشد. بر اساس پشتیبانی انجام شده علی داودی موفق شده، بر اساس پشتیبانی که برخواه شرایطش را مهیا می‌کرد و ما حمایت می‌کردیم مصطفی جوادی و رسول معتمدی کار می‌کردند. معتمدی در تمرین گریه می‌کرد بعد ما با برخواه صحبت می‌کردیم که ملاحظه بچه‌ها را بکند، کار او کار بسیار خوبی بود انتظار داریم صبورانه کنار بچه‌ها قرار بگیرد، به او حق می‌دهم ولی انتظار داریم در این موقعیت بچه‌ها را نگه می‌داشت تا با آنها صحبت کنم نه اینکه هنوز نرفته‌اند بگویند رفته‌‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *