طلوع‌کیان: با مهار یکی، 2 بازیکن هلند به اهداف خود نمی‌رسیم/ نگرانی ما از مصدومیت وادی و عابدینی است

12:07 - 20 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۵۵۵۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
مربی تیم ملی والیبال ایران گفت: هلند صاحب والیبال است و بارها در المپیک، قهرمانی جهان، لیگ جهانی و جام جهانی روی سکو رفته است.

خبرگزاری میزان - علیرضا طلوع‌کیان درباره شرایط بازیکنان تیم والیبال ایران برای مسابقه با هلند افزود: بعد از مسابقه برابر چین و پیروزی تیم ملی والیبال ایران، بازیکنان روحیه خیلی خوبی دارند.

وی درباره آخرین وضعیت بازیکنان مصدوم تیم ملی گفت: متاسفانه دو بازیکن آسیب دیده داریم که محمدطاهر وادی از ناحیه انگشت شصت دست و رضا عابدینی از ناحیه زانو دچار مشکل شدند. منتظر نظر نهایی پزشک تیم هستیم که آیا امکان استفاده از این بازیکنان در دیدار مقابل هلند وجود دارد یا نه.

طلوع‌کیان با اشاره به تمرین روز گذشته تیم ملی برای مقابله با هلند گفت: به‌هر حال تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و خواب بازیکنان نیز خوشبختانه پس از چند روز اقامت در برزیل تنظیم شده است. تمام تلاش خود را می‌کنیم که بهترین عملکرد را مقابل هلند داشته باشیم.

وی در ارزیابی تیم ملی والیبال هلند نیز گفت: هلند صاحب والیبال است و تیمی است که مدال طلا و نقره المپیک، نقره قهرمانی جهان و جام جهانی و مدال طلا، نقره و برنز لیگ جهانی در پرونده افتخارات خود دارد. البته این داده‌ها مربوط به سال‌های اخیر نیست، اما تیمی که تجربه کسب این مدال‌ها و مقام‌ها را دارد، طبیعی است تیم با کیفیتی باشد.

مربی تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد: مسابقه با هلند سنگین است، قطر پاسور این تیم نیمیر عبدالعزیز است که ایرانی‌ها در قهرمانی باشگاه‌های آسیا در تهران با این بازیکن کاملا آشنا شدند و در تیم پیکان خوب درخشید و بازیکن ارزشمندی است.

وی ادامه داد: بازیکنان هلند منتخب اروپا هستند که در لیگ‌های مهم این قاره مانند لیگ ایتالیا، آلمان، اتریش، هلند و … بازی می‌کنند. بازیکنان هماهنگی هستند و تیم هلند مقابل آمریکا از ترکیب اصلی خود استفاده نکرد تا بازیکنان اصلی برابر ایران به میدان بیایند.

وی با بیان این‌که تیم ملی والیبال ایران نیز با نظر بهروز عطایی برنامه‌های خود را دارد و تیم آنالیز، هلند را به خوبی آنالیز کرده است، گفت: درباره این تیم همه چیز بررسی شده و برنامه ویژه برای مقابله با هلند داریم. بازی سنگینی است و امیدوارم به اهداف برنامه ریزی شده برسیم.

طلوع کیان تصریح کرد: خوشبختانه میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار تجربه بازی در لیگ‌های اروپا را دارند و می‌توانند به سبک هلند بازی کنند. در مجموع بازیکنان ایران بی تجربه برای این مسابقه نیستند، اما باید خیلی تلاش کنند.

وی تاکید کرد: تیم هلند پرمهره است و با از کار انداختن یک یا دو بازیکن این تیم، به اهداف خود نمی‌رسیم. باید تا لحظه آخر بجنگیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. نگرانی اصلی کادر فنی تیم ایران برای این مسابقه آسیب دیدگی پاسور (وادی) و مدافع میانی اصلی تیم (عابدینی) است.

مربی تیم ملی با بیان این‌که خفظ شرایط روحی و روانی تیم ایران نیز یکی از دغدغه‌های کادر فنی است تا بازیکنان همچنان جنگنده در مسابقات حاضر شوند، گفت: به‌رغم اینکه بازی‌های سختی پیش رو داریم، اما باید بردهای تیم تداوم یابد. در مجموع هر اتفاقی هم بیافتد تیم و بازیکنان جوان در حال یاد گرفتن هستند.

وی ادامه داد: پنج بازیکن ایران تجربه نخست لیگ ملت‌ها را دارند و چهار بازیکن برای دومین بار در این مسابقات شرکت کردند. بازیکنان ایران نیاز به تجربه و آموختن دارند، اما نباید زمان را نیز از دست دهیم، بنابراین اگر این کسب تجربه همراه با برد باشد، خیلی بهتره تا مردم هم خوشحال شوند.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 22 و 30 دقیقه امروز (جمعه 20 خرداد) در دومین مسابقه خود در هفته نخست لیگ ملت‌ها و در شهر برازیلیا به مصاف هلند می‌رود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *