رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاخ سفید: مذاکرات وین کاملا با مذاکرات ایران و آژانس متفاوت است

0:00 - 19 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۴۳۵۶
مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن در اظهاراتی تاکید کرد: مسیر مذاکرات وین از مذاکرات ایران با آژانس متفاوت است و باید ببینیم در این مذاکرات چه اتفاقی رخ خواهد داد.

خبرگزاری میزان - جیک سالیوان در اظهاراتی در جمع خبرنگاران و همزمان با نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی و قطعنامه ضد ایرانی واشنگتن و تروئیکای اروپا علیه ایران مدعی شد: مسیر مذاکرات وین از مذاکرات ایران با آژانس جدا است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این راستا که در واقع در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم ایران برای غیر فعال کردن برخی از دوربین های آژانس اتمی و تاثیر آن بر مذاکرات وین بیان کرد و افزود : ما مساله پایبندی ایران به پادمان های آژانس و تعهدات ان پی تی این کشور و مذاکرات تهران با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی  به خصوص پرونده ای را که از آن ابراز نگرانی کرده و شورای حکام امروز در خصوص آن گفتگو می کند، جدا از مذاکرات بر سر بازگشت به یک توافق بر اساس پایبندی در مقابل پایبندی می بینیم.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه تاکید کرد: از نظر ما اینها در دو مسیر جداگانه قرار دارند و باید ببینیم در این مذاکرات چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: از نظر ما یک توافق که پایبندی در مقابل پایبندی به برجام را بدون مسائل خارجی محقق کند، برای ایران در دسترس است و ایران می تواند این توافق را بدست آورد و بر عهده این کشور است که این کار را انجام دهد یا ندهد.

گفتنی است، قطعنامه پیشنهادی آمریکا و تروئیکای اروپا علیه ایران، به رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به تصویب رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *