رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت شفاف‌سازی پرونده‌های حقوق بشری علیه ایران در کشور

17:46 - 18 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۴۰۲۹
رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: پرونده‌های حقوق بشری علیه ایران از طریق رسانه‌های داخلی به خوبی تبیین نشده‌است.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جلسه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی استان تهران با حضور جلال‌زاده رئیس ستاد دهفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

وحید جلال‌زاده رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکائی در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو این ستاد در تهران برگزارشد، ضمن تاکید بر اهمیت تبیین رفتارهای دوگانه مدعیان حقوق بشر در عرصه‌های بین‌المللی و ضرورت شفاف سازی در خصوص اتهامات خلاف واقع در مورد نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهای مستقل و ملت های آزادی خواه جهان از جمله ایران، همواره از استانداردهای دوگانه مدعیان دروغین حقوق بشر، آسیب‌های زیادی دیده‌اند.

وی با اشاره به قطعنامه اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: قطعنامه آژانس براساس گزارش‌های جعلی رژیم‌صهیونیستی علیه ایران ارائه شده است و این یک نمونه آشکار و روشن از ظلمی است که در حق کشورهای مستقل و آزاده می‌شود.

پرونده‌های حقوق بشری علیه ایران از طریق رسانه‌های داخلی به خوبی برای افکار عمومی و نسل جوان تبیین نشده‌است

جلال‌زاده افزود: همزمان با موضوع برنامه‌های هسته‌ای ایران، دومین پرونده‌ای که در عرصه بین‌المللی، علیه جمهوری اسلامی در حال شکل گیری است، موضوع حقوق بشر است. البته شرح ماجرای برخی پرونده‌ها و سایر مواردی که به‌عنوان نقض حقوق‌بشر در ایران از طریق رسانه‌های معاند مطرح می‌شود، به گونه‌ای است که عملکرد نظام جمهوری اسلامی در زمینه حقوق بشر را زیر سوال می‌برد و می‌بایست از عملکرد نظام در مقابل این هجمه‌ها دفاع کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیایت خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت شفاف سازی در این خصوص توسط رسانه‌های داخلی و دستگاه‌های فرهنگی گفت: درکنار ظلمی که توسط سازمان‌های بین‌المللی به نظام جمهوری اسلامی ایران می شود، در داخل کشور نیز دچار یک نوع خود تحریمی و اجحاف در حق خودمان هستیم.

رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: متأسفانه در داخل کشور، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی مناسبی توسط رسانه‌ها برای مردم و افکار عمومی به ویژه جوانان صورت نمی‌گیرد و لازم است تمامی دستگاه‌های عضو ستاد اهتمام ویژه ای در این خصوص داشته باشند.

هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی فرصت مناسبی برای خنثی سازی توطئه‌های دشمن علیه ایران است

جلال‌زاده با بیان این که تبیین و روشنگری در خصوص پرونده مفتوح حقوق بشری ایران در مجامع بین المللی بسیار مهم است، گفت: ششم تا دوازدهم تیرماه فرصت مناسبی برای یادآوری جنایات آمریکا علیه ملت ایران است و باید در این فرصت برای خنثی سازی توطئه‌های دشمن تلاش بیشتری داشته باشیم و اجازه ندهیم بیگانگان اهداف خلاف واقع را به مردم القا کنند.

رئیس ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکائی با تاکید بر این که علما، مسئولین و اساتید در مجامع مختلف، باید برای مردم در این خصوص روشنگری کنند، گفت:در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها، پرونده‌ای را برای روشن‌گری پیرامون ظلمی که در حوزه حقوق بشر نسبت به ایران می‌شود، باز کنند تا بر اساس یک غیرت انقلابی و ملی نسبت به تبیین موضوع حقوق بشر اقدام لازم انجام شود.

وی اظهار داشت: هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، همزمان با هفته قوه قضائیه و گرامیداشت شهدای گرانقدر هفتم‌تیر است و امیدواریم امسال شاهد برگزاری برنامه‌های خوبی در سراسر کشور به ویژه تهران به عنوان قلب ایران اسلامی باشیم.

پیش از سخنان جلال‌زاده، حجت الاسلام والمسلمین محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گزارشی از روند فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در تهران ارائه کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *