اقدامات درمانی برای مصدومان حادثه قطار مشهد-یزد در حال انجام است

16:41 - 18 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۳۸۰۰
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: متخصصین طب اورژانس، جراحی عمومی و ارتوپدی و بیهوشی با تمام توان در بیمارستان ها درحال مداوای مصدومان حادثه خروج قطار مسافربری از ریل هستند و کمبودی از نظر امکانات درمانی وجود ندارد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام وبدا، سعید کریمی ضمن تسلیت به خانواده های درگذشتگان حادثه خروج قطار مسافربری مشهد-یزد از ریل اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه، تیم واکنش سریع معاونت درمان به محل حادثه اعزام و میزان آمادگی بیمارستان ها و شیوه رسیدگی به مصدومان را به صورت میدانی ارزیابی کردند.

وی افزود: در پی وقوع این حادثه، سریعاً هماهنگی ها لازم صورت گرفته و بیمارستان های خراسان جنوبی، یزد، زاهدان، خراسان رضوی و به ویژه بیمارستان های معین طبس و فردوس در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: اقدامات امدادرسانی از ساعات اولیه توسط اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و یزد با همکاری هلال احمر و سازمان اورژانس کشور صورت گرفته است.

قطار مشهد-یزد ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در کیلومتر ۸۵ طبس-یزد از خط خارج شد و با خروج چهار واگن از خط تاکنون 21 فوتی و چندین مجروح بر جای گذاشت.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت با اظهار تاسف از رخداد خارج شدن قطار از ریل در مسیر مشهد به یزد، درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان را در این حادثه تسلیت گفت و دستوراتی برای تسریع در رسیدگی به علل این واقعه و رسیدگی به مجروحان و بازماندگان درگذشتگان آن صادر کرد.

همچنین مجید نصیرایی نماینده مردم طبس در مجلس از مأموریت رئیس مجلس شورای اسلامی به وی و کمیسیون عمرانی برای بازدید از محل حادثه خرج از ریل قطار مشهد-یزد و تهیه گزارش از جزئیات فنی و حقوقی آن خبر داد.

بیشتر بخوانید:

خروج قطار مسافربری مشهد – یزد از ریل/ جانباختن ۲۱ نفر و مصدومیت ۸۶ مسافر+اسامی مصدومان

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *