رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

باقری: هیچ بهانه‌ای برای کمبود فشنگ و ساچمه نیاورده‌ایم/ آمادگی در تمرین و مسابقه همزمان اتفاق می‌اُفتد

8:45 - 31 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۳۷۵۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: بدون مهمات، ساچمه و فشنگ این رشته را باید اسمش بگذاریم تیرنندازی است.

حسین باقری در گفت‌وگو با میزان، درباره نتایج تیم ملی تفنگ در مسابقات جام جهانی باکو اظهار داشت: در باکو نسبت به برزیل ارتقای نمره داشتیم. فاطمه کرم‌زاده ۴ نمره، امیرمحمد نکونام 7 نمره و بقیه ملی‌پوشان یک نمره رکوردهای‌شان نسبت به بزریل ارتقا داشت. هدف‌مان از حضور در این مسابقات کسب مدال نبود و در درجه اول آمادگی تیم بوده است.

وی افزود: هدف‌مان تا قبل از اینکه بازی‌های آسیایی کنسل شود، کسب بهترین نتیجه در این رقابت‌ها بود، اما اکنون نیز برنامه‌های‌مان تغییری نکرده است. هدف بعدی حضور در مسابقات قهرمانی جهان در مهرماه برای کسب سهمیه المپیک است. قهرمانی جهان در مصر از نظر زمانی یک ماه بعد از بازی‌های آسیایی بود؛ بر همین اساس در برنامه ما هیچ تغییری ایجاد نشده است.

*تمام رقبا بدون مشکلاتی که ما داریم برای گزینشی المپیک آماده می‌شوند

سرمربی تیم ملی تفنگ اضافه کرد: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم در قهرمانی جهان حداکثر کسب سهمیه را داشته باشیم و اهمیتی ندارد که در برزیل یا باکو چه تعداد مدال به دست بیاوریم. هدف مهم و اصلی ما آمادگی حداکثری برای شرکت و کسب بیشترین تعداد سهمیه ممکن است که کار بسیار سختی خواهد بود.

باقری با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی جهان اولین مسابقه‌ای است که در آن سهمیه المپیک توزیع می‌شود، عنوان کرد: تمام رقبا بدون کمبود مهمات و مشکلات خاصی که ما داریم برای گزینشی المپیک آماده می‌شوند. برهمین اساس کار فوق العاده سختی داریم، اما تلاش‌ می‌کنیم. برنامه‌هایمان حضور موفق در مسابقات قهرمانی جهان است. فرصتی نمانده و دو اردوی آماده‌سازی در برنامه‌مان داشتیم. این‌ برنامه‌ها با هدف آماده کردن و به اوج رساندن آمادگی ملی‌پوشان برای کسب بهترین نتیجه و کسب بیشترین تعداد سهمیه در مسابقات جهانی مصر است.

*تمام اروپایی‌ها و ۶۵ کشور در مسابقات باکو حضور داشتند

وی در خصوص اینکه تیرانداز باید با تمرین به مسابقات اعزام شود، تصریح کرد: آمادگی در تمرین و مسابقات همزمان با هم اتفاق می‌اُفتد. اگر بخواهیم مهرماه در قهرمانی جهان نتیجه بگیریم نباید فقط صرفاً تمرین کنیم بعد از آنجا مستقیم به مصر برویم. تیرانداز داخل مسابقات هم سطح و هم طراز باید خودش را پیدا کند و نقاط ضعف، اشکالات و ایراداتش در آنجا شناسایی و برطرف شود و ارتقا پیدا کند. با این روند رو به رشد بتوانیم نتایج مدنظرمان را در مسابقات بگیریم.

سرمربی تیم تفنگ در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای مدعی در جام جهانی باکو حضور نداشتند، گفت: تمام اروپایی‌ها و ۶۵ کشور در مسابقات باکو حضور داشتند.

*ساچمه و فشنگ نبود اسمش می‌شد تیرنندازی!

وی در پاسخ به این سوال که چرا الهه احمدی در رقابت‌های جام جهانی باکو حضور نداشت، تاکید کرد: احمدی عملکرد چندان خوبی در مسابقات بزریل نداشت. اگر تیراندازی خوب نتیجه نگرفته و دوباره از او در مسابقه بعدی استفاده کنیم، اشتباه محض است. چون اگر یک بار دیگر این ناکامی رخ بدهد، تاثیر بدی روی روحیه‌اش می‌گذارد و سخت می‌شود که برگردد. به او اجازه دادیم تا تمریناتش را ادامه دهد. در مسابقات آزاد که قبل از رقابت‌های باکو داشتیم نتیجه‌اش نشان داد که ارتقا پیدا کرده و برای مسابقه بعدی مطمئناً عملکرد بهتری خواهد داشت.

باقری با اشاره به اینکه کمبود فشنگ از قبل بوده است، خاطرنشان کرد: هیچ بهانه‌ای برای کمبود فشنگ و ساچمه نیاورده‌ایم. البته باید برای مسابقات و اردوهای آینده در تامین مهمات از نوع مرغوب به اندازه کافی به فکر باشیم، چون لازمه کار تیراندازی مهمات است. مگر می‌شود تیراندازی بدون مهمات و فشنگ انجام شود. بدون مهمات، ساچمه و فشنگ این رشته را باید اسمش بگذاریم تیرنندازی است.

انتهای پیام/


برچسب ها: تیراندازی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *