مأموریت رئیس مجلس به نماینده طبس و کمیسیون عمران برای بازدید از محل حادثه قطار مشهد-یزد

15:23 - 18 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۳۶۲۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم طبس در مجلس، از مأموریت رئیس مجلس شورای اسلامی به وی و کمیسیون عمران برای بازدید از محل حادثه خروج از ریل قطار مشهد-یزد و تهیه گزارش از جزییات فنی و حقوقی آن خبر داد.

خبرگزاری میزان - مجید نصیرایی در بیان جزئیات ماموریت رئیس مجلس شورای اسلامی به وی برای بررسی علل وقوع حادثه خروج از ریل قطار مشهد-یزد، گفت: ما به نمایندگی از رئیس مجلس شورای اسلامی مأموریت داریم که از محل وقوع این حادثه بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت برنامه‌ها و اقدامات مجموعه‌های مختلف امدادی در منطقه قرار بگیریم، همچنین از خانواده‌های داغدار این حادثه و مسافران این قطار دلجویی کنیم.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رئیس مجلس از همان لحظات اولیه وقوع این حادثه تلخ روند امدادرسانی در این منطقه را از طریق مجموعه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف رصد و پیگیری کرده و تأکید کرد که همکاری لازم در این زمینه صورت بگیرد. همچنین به کمیسیون عمران نیز مأموریت داد تا با سرعت و دقت ابعاد مختلف فنی و حقوقی این حادثه را بررسی کنند و در نهایت هم گزارشی جهت ارائه به رئیس مجلس شورای اسلامی و ملت ایران ارائه خواهد شد.

هنوز 2 واگن از این قطار برگردانده نشده است

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان مختلف امدادی از استان‌های خراسان جنوبی و یزد در محل حادثه حضور پیدا کرده‌اند و در حال پیگیری روند امدادرسانی هستند. تصریح کرد: متاسفانه در این حادثه تا این ساعت 17 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست داده اند و حدود 50 نفر نیز دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند و تمام آنها در مراکز درمانی شهر طبس تحت درمان قرار دارند.

نصیرایی گفت: تیم‌های پزشکی مختلفی هم از سطح استان در مراکز درمانی طبس مستقر شده‌اند. همچنین تمام ظرفیت‌های امدادی و درمانی استان های خراسان جنوبی و یزد هم در حالت آماده باش هستند تا به بهترین شکل به مصدومان این حادثه خدمات ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به نحوه وقوع این حادثه، یادآور شد: این قطار با یک دستگاه بیل مکانیکی که روی ریل بوده، برخورد کرده است و 4 واگن از خط خارج شدند و چون قطار حامل 370 مسافر بوده است هم تعداد آسیب‌دیدگان و هم افرادی که جان خود را از دست داده‌اند زیاد است، ضمن اینکه تعدادی از مسافران مفقود هستند چرا که هنوز نتوانسته‌اند 2 واگن‌ها را برگردانند ضمن اینکه حال تعدادی از مصدومان نیز وخیم اعلام شده است بنابراین احتمال دارد تعداد فوتی‌های ناشی از وقوع این حادثه افزایش یابد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: ما قطعا بعد از استقرار در منطقه و اطلاع از نتایج بررسی‌های به عمل آمده، جزئیات آخرین وضعیت این حادثه را در سطح عمومی اعلام خواهیم کرد.

قطار مشهد-یزد ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در کیلومتر ۸۵ طبس-یزد از خط خارج شد و با خروج چهار واگن از خط تاکنون ۲۱ فوتی و چندین مجروح بر جای گذاشت.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت با اظهار تاسف از رخداد خارج شدن قطار از ریل در مسیر مشهد به یزد، درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان را در این حادثه تسلیت گفت و دستوراتی برای تسریع در رسیدگی به علل این واقعه و رسیدگی به مجروحان و بازماندگان درگذشتگان آن صادر کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *