رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری گیلان برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب 2 بیمارستان استان دستور داد

17:26 - 18 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۳۵۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گیلان در بازدید از رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت، گفت: با تمام توان در برابر تضییع کنندگان حقوق مردم ایستادگی خواهیم کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی با همراهی تعدادی از مدیران ارشد استانی صبح امروز از 2 رودخانه گوهر رود و زرجوب بازدید کرد و در نشستی که در این خصوص در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده بود حضور یافت.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نارسایی‌های جسمی و بیماری های گوارشی در استان گیلان به دلیل آلودگی فاضلاب های استان و وضعیت رودخانه‌های آن است، تصریح کرد: در سالیان گذشته اعتبارات زیادی در این خصوص به استان گیلان اختصاص داده شده که متاسفانه در محل‌های مناسب هزینه نشده که مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند و با تمام توان در برابر تضییع کنندگان حقوق مردم ایستادگی خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با انتقاد از ساخت و سازهای فراوانی که در بستر رودخانه‌های استان ایجاد شده اظهار کرد: مسئولان و مدیران استانی باید هرچه زودتر نسبت به اختصاص محل سکونت مناسب برای این خانوارها اقدام کرده و آنان را به محل مناسبی انتقال دهند.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین اضافه کرد: 2 بیمارستان باید به عنوان الگو و پایلوت در جهت تکمیل تصفیه خانه ها و پالایش فاضلاب خود با استفاده از اعتباراتی که دولت برای انجام این کار تخصیص داده شده اقدام کنند تا پس از آن سایر بیمارستان ها نیز از همین الگو پیروی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز که در این نشست حضور داشت با اشاره به اینکه امروزه یکی از آسیب‌های نظام اجتماعی، آسیب های محیط زیستی و بهداشت عمومی است، تصریح کرد: پساب‌ها و فاضلاب‌ها اعم از خانگی، صنعتی و بیمارستانی از عوامل آلودگی رودخانه‌های استان گیلان هستند.

احمد آقایی فاضلاب‌ها و پساب‌ها را تهدیدی برای بهداشت محیط زیست و زیست بوم استان دانست و تاکید کرد: از منظر قانونی نیز آلوده کردن محیط زیست جرم انگاری شده و در ماده 688 قانون مجازات اسلامی برای کسانی که محیط زیست و بهداشت عمومی را به مخاطره می اندازند یک سال حبس در نظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان به واحدها و کارگاه‌های تولیدی نیز توصیه کرد تا هرچه سریع تر نسبت به تصفیه فاضلاب خود اقدام کنند زیرا در غیر این صورت برای چنین ترک فعلی بر اساس قانون مجازات خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری گیلان دستور تخریب یک ویلای غیر مجاز در بستر تالاب امیر کلایه را صادر کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *