سلاح غیرقانونی عامل اصلی افزایش "ترور" در هرات است

10:10 - 07 تير 1397
کد خبر: ۴۳۰۳۵۸
یک عضو شورای ولایتی هرات گفت: وجود سلاح های غیرقانونی در هرات سبب افزایش ترور و سرقتهای مسلحانه در این شهر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، فاطمه جعفری عضو شورای ولایتی هرات با اشاره به افزایش آمار ترور و سرقت‌های مسلحانه از سوی افراد مسلح ناشناس،‌گفت: آمار ترورها، سرقت های مسلحانه و ادم ربائی از سوی افراد مسلح ناشناس در هرات در حال افزایش است که این خود سبب نگرانی شورای ولایتی هرات شده است.

وی تاکید کرد: نیروهای امنیتی در هرات نیز در مهار این نابسامانی ها ناکام است.

جعفری افزود: در حال حاضر وجود سلاح‌های غیرقانونی گسترده در هرات و فروش آن توسط افراد مختلف و همدستی برخی از افسران پلیس با باندهای تبهکار در هرات سبب شده تا آمار ترور و سرقت مسلحانه روز به روز افزایش یابد.

از سوی دیگر جواد عمید فعال مدنی در هرات نیز تاکید دارد که ، سهل انگاری نیروهای اطلاعاتی پلیس و امنیت ملی در زمینه بازداشت تبهکاران در هرات سبب شده تا فعالیت های گروه های تبهکار و تروریست در شهر هرات بیشتر از گذشته شود.

این درحالیست که عبدالاحد ولی‌زاده سخنگوی فرماندهی پلیس در هرات از بازداشت سه تن به جرم حمل سلاح غیرقانونی طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

وی گفت: در این مدت دو نفر به اتهام قتل و یک فرد دیگر به جرم سرقت مسلحانه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

با اینکه چندی قبل فرمانده پلیس هرات با انتشار اعلامیه‌ای از برخورد جدی نیروهای امنیتی با عاملان سرقت‌ها و ترورها در هرات سخن گفته است. اما دیده می‌شود که سارقان مسلح و تروریستها در قلب شهر هرات جنایت می آفرینند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *