رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرمربی سابق و کروات فولاد خوزستان درگذشت

14:55 - 18 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۳۵۵۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ملادن فرانچیچ، سرمربی سابق تیم فوتبال بزرگسالان فولاد خوزستان در سن 68 سالگی درگذشت.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام سایت باشگاه فولاد خوزستان، تیم فولاد خوزستان با هدایت این مربی کروات در چهارمین دوره از رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران (فصل 84-1383) با مجموع 64 امتیاز از 30 بازی اولین جام قهرمانی را کسب کرد. بی شك يكی از عوامل اصلی قهرمانی در این فصل، ملادن فرانچيچ بود كه با راهنمايی ها و تزريق روحيه‌ به بازيكنان جوان، نقش مهمی در موفقیت فولاد داشت.

فرانچیچ کار مربیگری خود را به عنوان مربی نوجوانان اسلاون آغاز کرده بود و با فعالیت در رده های سنی پایه و فدراسیون فوتبال کرواسی رفته رفته به یکی از مربیان شاخص این کشور تبدیل شد. ملادن در ادامه دو نوبت هدایت تیم اسلاون بلوپو را بر عهده داشت و در خارج از کشور خود علاوه بر همکاری با فولاد خوزستان برای باشگاه های القادسیه، النهضه و الوطنی عربستان نیز مربیگری کرد.

او در یکی از آخرین مصاحبه های خود با رسانه های ایرانی گفته بود: "فولاد همیشه در قلب من خواهد بود. من هیچوقت وفاداری هواداران فولاد را فراموش نخواهم کرد که ما را در همه بازی‌ها تشویق و همراهی می‌کردند و از آن‌ها تشکر می‌کنم. ما در راه کسب اولین قهرمانی فولاد در لیگ برتر و به دست آوردن یک جام تاریخی برای این تیم مدیریت کردیم و توانستیم در این راه ۶۴ امتیاز بگیریم و در مقابل تیم‌های استقلال، پرسپولیس، ذوب‌آهن این عنوان را به دست آوریم. هیچوقت خوش آمدگویی هواداران در فرودگاه اهواز را فراموش نمی‌کنم و این اتفاق بسیار زیبا و محشر بود."
روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *